Procter&Gamble, Ericsson i Legia Warszawa przetestowały startupowe technologie

aktualizacja: 09-04-2018, 22:15

Startup Spark jest jednym z 10 akceleratorów dla start-upów utworzonych w programie ScaleUp Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Sesje dobiegają już końca i ich organizatorzy podsumowują efekty.

W sumie 27 młodych firm technologicznych i siedmiu partnerów biznesowych - Procter&Gamble, Albea Poland, Radio Łódź, Polska Grupa Energetyczna, Wielton, Grupa Pietrucha, Ericsson - wzięło udział w programie akceleracyjnym Startup Spark koordynowanym przez Łódzką Specjalną Strefę Ekonomiczną (ŁSSE). Miał on połączyć kreatywność młodego biznesu z doświadczeniem i rynkowymi możliwościami gigantów. Start-upy otrzymały wsparcie merytoryczne i możliwość przetestowania w warunkach korporacyjnych swoich rozwiązań. Prace trwały 15 miesięcy, przeprowadzono dwie tury akceleracji.

- Wiele projektów powstałych we współpracy start-upów z korporacjami szybko weszło w fazę komercjalizacji wdrażając na rynek produkty i usługi, rozwiązania z zakresu przemysłu 4.0, sztucznej inteligencji, gamifikacji, bezzałogowych statków powietrznych oraz e-commerce i rozwiązań dla wewnętrznych potrzeb organizacji - zaznacza Marek Michalik, prezes ŁSSE. 

Dla przykładu, pod opiekę Procter&Gamble trafił Baby Box Club, czyli platforma do subskrypcyjnego zakupu pieluszek dla dzieci. Firma sprawdziła też pomysły innych młodych przedsiębiorców dotyczące prowadzenia rekrutacji, tworzenia interaktywnej platformy szkoleniowej dla pracowników czy tworzenia szybkiej ścieżki dostaw produktów dla klientów. 

Współpracę z firmą Ericsson zrealizował natomiast Social Wifi, którego system za pośrednictwem smartfonów wzmacnia interakcję między organizatorem imprez a jej uczestnikami. Ciekawostka: w wersji dla stadionów, udostępnionej na arenie piłkarskiej Legii Warszawa, dodatkowo wprowadzono możliwość typowania wyników meczów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Procter&Gamble, Ericsson i Legia Warszawa przetestowały startupowe technologie