Programy paliwowe

Emil Górecki
11-05-2006, 00:00

Nawet mała firma może zapłacić kartą za serwis czy winiety. W zamian ma rabaty i łatwe rozliczanie faktur.

Karta paliwowa jest dobrym sposobem na przywiązanie klienta do konkretnego paliwa. Dlatego koncerny proponują coraz ciekawsze rozwiązania. Skorzystać na tym mogą firmy dysponujące flotą samochodów osobowych, dostawczych czy ciężarowych, a także flotą ciężkiego sprzętu budowlanego. Nie muszą to być duże floty, bo koncerny paliwowe dbają również o mniejszego klienta. Najbardziej popularne karty lojalnościowe to EuroShell, Esso, Flota, DKV, Statoil i BP Plus.

— Kartę Statoil Firma akceptują wszystkie stacje koncernów działających w porozumieniu Routex. W Polsce, poza stacjami naszej marki, są to stacje BP. Ponadto można nią płacić w 17 tys. stacji oznaczonych symbolem Routex w całej Europie — mówi Krystyna Antoniewicz-Sas ze Statoil Polska.

Magnetyczna karta umożliwia bezgotówkowe tankowanie, korzystanie z obsługi serwisowej, dokonywanie zakupów i płatności.

— Karta, obok tankowania i serwisu, daje możliwość płacenia za różne usługi ułatwiające transport, takie jak przejazd autostradami, tunelami, mostami, organizowanie transportu kombinowanego czy wynajem pojazdów. Ułatwia też odprawę graniczną i zwrot podatku VAT — zapewnia Michał Bałakier, dyrektor DKV Polska.

Posiadacze kart paliwowych mają dodatkowe korzyści, takie jak całodobowy serwis naprawczy czy możliwość zakupu dodatkowych towarów i usług.

Taniej i łatwiej

Firmy decydują się na uczestnictwo w programach paliwowych przede wszystkim dla oszczędności. Klient kupujący z góry określoną ilość paliwa w zamian otrzymujący upust to stały zysk dla firmy paliwowej.

— Rabat udzielany jest przy rozliczaniu faktury. Im większe zużycie paliwa, tym korzystniejszy upust — tłumaczy Michał Bałakier.

Oszczędności dla firmy korzystającej z kart flotowych wynikają także z prostego księgowania miesięcznej lub dwutygodniowej, elektronicznej faktury.

— Nasze karty mają na celu przede wszystkim zapewnienie sprawnego rozliczania wydatków na paliwo. Gwarantujemy też odroczenie terminu płatności, czyli dodatkowe oszczędności — wyjaśnia Paweł Poręba z PKN Orlen.

Sposobem na przyciągnięcie klienta są też nagrody. Ich zdobycie zależy od liczby zgromadzonych punktów za tankowanie.

— Naliczanie punktów dla firm flotowych, które korzystają z naszych kart EuroShell, jest uzależnione od indywidualnych ustaleń klienta z naszym działem sprzedaży — tłumaczy Maciej Szczepaniak z Shell Polska.

Dla mniejszych firm

Prawie trzy czwarte polskich firm przewozowych posiada flotę nieprzekraczającą 10 pojazdów. Firmy paliwowe to zauważają i obok kart dla dużych flot proponują programy przystosowane do potrzeb małych i średnich przedsiębiorstw.

— Klienci korzystający z umów Twój Lokalny Rabat otrzymują na stacjach upusty, a ich faktura zbiorcza przesyłana jest co miesiąc. Mimo że umowa jest w ofercie dopiero dwa miesiące, to już obserwujemy bardzo duże zainteresowanie klientów — przekonuje Paweł Poręba.

Programy dla małych i średnich przedsiębiorców, w przeciwieństwie do programów flotowych, nie mają zazwyczaj określonego miesięcznego limitu zakupów. Jednocześnie, tak jak dla dużych klientów, możliwe jest ustalenie dziennego czy tygodniowego limitu zakupów i określenie, za jakie towary czy usługi można zapłacić kartą.

Bezpieczniej

Karty paliwowe wystawiane są na nazwisko kierowcy lub numer rejestracyjny samochodu, co minimalizuje ryzyko kradzieży. Zawierają hologram i zabezpieczone są kodem PIN. W razie trzykrotnego błędu przy wprowadzaniu kodu karta jest blokowana na 24 godziny. W tym czasie pracownicy mają obowiązek zweryfikowania danych. Dodatkowo biura obsługi klienta monitorują wielkość i rodzaj zakupów. Kiedy występują rażące odstępstwa od poprzednich poziomów płatności, powiadamiają właściciela karty.

Uczestnictwo w programie paliwowym pozwala także na dokładne monitorowanie transakcji. W każdej chwili można sprawdzić przez internet, kiedy, co i za ile kupowali pracownicy firmy flotowej. Witryna internetowa daje też możliwość wyszukiwania najlepszych tras i kalkulowania cen.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Emil Górecki

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / / Programy paliwowe