Promag ma 20 lat

Piotr Wielicki
opublikowano: 2002-03-19 00:00

W tym roku mija 20 lat od chwili powstania firmy Promag, zajmującej się kompleksowym projektowaniem, doradztwem, dostawą i montażem wyposażenia magazynowego. Zdaniem Lesława Łuczaka, prezesa spółki, swój sukces zawdzięcza ona długoletniej tradycji w sprzedaży systemów magazynowych i transportowych. Obecnie przedsiębiorstwo funkcjonuje w formie spółki akcyjnej. Głównymi udziałowcami są: Witold Kawecki, prezes rady nadzorczej i założyciel przedsiębiorstwa, oraz niemiecka firma Blickle, główny dostawca zestawów kołowych.

W 2001 r. sprzedaż firmy przekroczyła 40 mln zł. Klientami Promagu są największe sieci handlowe, przedsiębiorstwa przemysłowe różnych branż, firmy budowlane i jednostki budżetowe. Do największych należą: Ikea, Atlas, Beiersdorf, Febrü, Henkel, Amino, Philips, Mitsubishi, Petrochemia Płock.

Najważniejszym zadaniem, jakie na najbliższe lata stawia przed sobą Promag, jest umocnienie pozycji na krajowym rynku. Chce także zwiększyć swój eksport, kształtujący się obecnie na poziomie 2-3 proc., głównie dzięki współpracy z firmami litewskimi i ukraińskimi.