Promocje zachęciły do zakupów w e-sklepach

opublikowano: 02-12-2018, 22:00

W trakcie czarnego weekendu firmy prowadzące sprzedaż przez internet odnotowały trzykrotnie więcej transakcji niż w standardowym okresie.

Planet Plus, portal oferujący zwroty cashback, współpracujący z ponad 1 tys. sklepów internetowych, przeanalizował 25 tys. transakcji, których dokonali internauci w czasie tzw. black weekendu, trwającego od 23 do 26 listopada. Okazuje się, że liczba transakcji w e- -sklepach wzrosła w tym czasie o ponad 350 proc. w stosunku do innych dni listopada. Polacy wydali na nie w sumie 6 mln zł. Jednorazowo na zakupy przeznaczali około 354 zł. Przy tym bardziej rozrzutni okazali się mężczyźni, którzy na promocyjne zakupy wydawali średnio 417 zł. Średnia wartość koszyka zakupowego kobiet wyniosła 234 zł. Największą popularnością w trakcie listopadowych wyprzedaży cieszył się sprzęt elektroniczny i gospodarstwa domowego oraz ubrania. Mężczyźni najchętniej kupowali sprzęt RTV, natomiast kobiety wybierały raczej ubrania i dodatki.

Najwięcej, bo aż 1,5 mln zł, w trakcie czterech dni wyprzedaży, Polacy wydali w sklepie internetowym Amazon. Chętnie wybierali także AliExpress, Allegro i Media Expert.

— Z roku na rok rośnie liczba transakcji w polskich sklepach internetowych w okresie listopadowych wyprzedaży. Od początku czarnego piątku do końca cyber poniedziałku Polacy za pośrednictwem naszego portalu zrobili ponad trzy razy więcej transakcji niż w tym samym okresie 2017 r. — mówi Jan Sikora, właściciel Planet Plus.

Dodaje, że coraz większe zaangażowanie widać również po stronie sklepów internetowych, które przygotowują się na listopadowe wyprzedaże, organizując akcje zakupowe już na tydzień przed Black Friday.

— Nakręcona zniżkami wysoka sprzedaż utrzymuje się nawet do tygodnia po czarnym piątku. Dlatego w Polsce możemy mówić już nie tylko o Black Friday i Cyber Monday, jak przyjęło się w innych krajach Europy czy w Stanach Zjednoczonych, tylko o Black Weekendzie, a nawet Black Weeku — twierdzi Jan Sikora.

Sprawdź program konferencji "Digital Marketing", 25-26 lutego 2018 r., Warszawa >>

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Gospodarka / Promocje zachęciły do zakupów w e-sklepach