Czytasz dzięki

Promocje zachęciły do zakupów w e-sklepach

opublikowano: 02-12-2018, 22:00

W trakcie czarnego weekendu firmy prowadzące sprzedaż przez internet odnotowały trzykrotnie więcej transakcji niż w standardowym okresie.

Planet Plus, portal oferujący zwroty cashback, współpracujący z ponad 1 tys. sklepów internetowych, przeanalizował 25 tys. transakcji, których dokonali internauci w czasie tzw. black weekendu, trwającego od 23 do 26 listopada. Okazuje się, że liczba transakcji w e- -sklepach wzrosła w tym czasie o ponad 350 proc. w stosunku do innych dni listopada. Polacy wydali na nie w sumie 6 mln zł. Jednorazowo na zakupy przeznaczali około 354 zł. Przy tym bardziej rozrzutni okazali się mężczyźni, którzy na promocyjne zakupy wydawali średnio 417 zł. Średnia wartość koszyka zakupowego kobiet wyniosła 234 zł. Największą popularnością w trakcie listopadowych wyprzedaży cieszył się sprzęt elektroniczny i gospodarstwa domowego oraz ubrania. Mężczyźni najchętniej kupowali sprzęt RTV, natomiast kobiety wybierały raczej ubrania i dodatki.

Najwięcej, bo aż 1,5 mln zł, w trakcie czterech dni wyprzedaży, Polacy wydali w sklepie internetowym Amazon. Chętnie wybierali także AliExpress, Allegro i Media Expert.

— Z roku na rok rośnie liczba transakcji w polskich sklepach internetowych w okresie listopadowych wyprzedaży. Od początku czarnego piątku do końca cyber poniedziałku Polacy za pośrednictwem naszego portalu zrobili ponad trzy razy więcej transakcji niż w tym samym okresie 2017 r. — mówi Jan Sikora, właściciel Planet Plus.

Dodaje, że coraz większe zaangażowanie widać również po stronie sklepów internetowych, które przygotowują się na listopadowe wyprzedaże, organizując akcje zakupowe już na tydzień przed Black Friday.

— Nakręcona zniżkami wysoka sprzedaż utrzymuje się nawet do tygodnia po czarnym piątku. Dlatego w Polsce możemy mówić już nie tylko o Black Friday i Cyber Monday, jak przyjęło się w innych krajach Europy czy w Stanach Zjednoczonych, tylko o Black Weekendzie, a nawet Black Weeku — twierdzi Jan Sikora.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane