Prowadzący niepijący

Alina Treptow
16-08-2010, 12:00

Browarnicy apelują, by piwa nie pili kierowcy. Chcą być postrzegani jako odpowiedzialni społecznie.

Producenci piwa zniechęcają do zakupu swoich trunków. Zwariowali? Nie. Starają się być społecznie odpowiedzialni.

— Od lat promujemy odpowiedzialną konsumpcję alkoholu. Współpracujemy ze Związkiem Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie przy akcjach "Prowadzący-niepijący" czy "Pozory mylą, dowód nie". Inicjujemy też własne działania — mówi Wojciech Mrugalski, kierownik ds. komunikacji w Kompanii Piwowarskiej (KP).

Dwa lata temu KP zaczęła program "Sprawdź promile". Za pomocą ściągniętej na telefon aplikacji lub wysyłając SMS z informacjami o wieku, płci, wadze, ilości wypitego alkoholu i czasu zakończenia picia, można sprawdzić prawdopodobny poziom alkoholu w organizmie.

Producenci bursztynowego trunku nie chcą, by ich kojarzono z rozpijaniem kierowców.
Zobacz więcej

Producenci bursztynowego trunku nie chcą, by ich kojarzono z rozpijaniem kierowców.

Kampanie są nie tylko coraz bardziej multimedialne (prowadzone m.in. na portalach społecznościowych), ale coraz częściej przenoszą się do klubów i na różne festiwale. Przykładem jest tegoroczny Przystanek Woodstock.

— Pamiętamy o stałej edukacji kierowców przyjeżdżających na festiwal. Specjalnie dla nich przygotowaliśmy naklejki z hasłami: "Nie prowadź po alkoholu. Wróć bezpiecznie do domu. Sprawdź promile". A każda puszka piwa z limitowanej serii przygotowanej na tę imprezę była opatrzona hasłem: "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu" — informuje Wojciech Mrugalski.

— Edukacja i prewencja są długotrwałe i kosztowne. Ale tylko małymi krokami można osiągnąć ambitny cel poprawy bezpieczeństwa na drodze. Trzeba skończyć z przyzwoleniem na kupowanie młodym ludziom alkoholu i na wsiadanie po pijanemu za kierownicę. Akcje promocyjne są bardzo pozytywnie odbierane, więc można mieć nadzieję na zmianę mentalności Polaków — uważa Danuta Gut, dyrektor biura zarządu Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Alina Treptow

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Prowadzący niepijący