Przecena TS Games po wynikach, tracą też inni producenci gier

GSU
opublikowano: 22-05-2019, 11:11

Ten Square Games, producent gier mobilnych, miał w pierwszym kwartale 10,4 mln zł zysku, czyli dwukrotnie więcej niż rok wcześniej. Wyniki okazał się jednak 22 proc. niższy od oczekiwań analityków, więc rynek przyjął je negatywnie. W środę tracą tez m.in. 11bit studios, BoomBit, czy PlayWay.

Analitycy ankietowani przez PAP Biznes spodziewali się, że pierwszy kwartał spółka zakończy z 13,3 mln zł zysku netto. O 24 proc. niższy od oczekiwań okazał się także zysk operacyjny i EBITDA. Przychody w I kw. wyniosły 45,3 mln zł i były już wcześniej znane, gdyż spółka raportuje poziom sprzedaży po zakończeniu każdego kwartału.

Za negatywną neispodziankę odpowiadają koszty marketingu. Koszty kampanii marketingowych w I kw. 2019 r. wyniosły 15,4 mln zł w porównaniu do 1,7 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku i 8,4 mln zł w ostatnim kwartale ubiegłego roku. W I kw. kwota 15 mln zł przypadła na promocję gry  „Fishing Clash” a 0,4 mln zł na promocję tytułu „Wild Hunt”.

Tylko w marcu spółka przeznaczyła na marketing 7,6 mln zł. W kwietniu nakłady marketingowe wyraźnie spadły i wyniosły 4,3 mln zł.

– Efekty naszych działań są widoczne w przychodach – luty luty, marzec i kwiecień były oprócz października 2018 najlepszymi miesiącami w historii gry – informuje Arkadiusz Pernal, wiceprezes Ten Square Games.

W środę przed południem kurs Ten Square Games spada o ponad 4,4 proc.

 

Blisko 3 proc. traci w środę 11bit studios. Wyraźnego powodu do przeceny nie ma. Może być to efekt realizacji zysków po ostatnich wzrostach.

 

Przecenę kontynuują PDA BoomBita. Kurs jest na ponad 6 proc. minusie.

 

Także ponad 4 proc. tanieje PlayWay.

 

Na tle innych producentów gier pozytywnie wyróżnia się CD Projekt, który opera się przecenie.

 

 

 

 

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane