Przedsiębiorcy nie stać na brak ubezpieczenia

Materiał partnera cyklu
19-06-2012, 00:00

Ubezpieczenia dla MSP

W Polsce nadal niewiele małych i średnich firm korzysta z ochrony swojego majątku. Aż 36 proc. przedsiębiorstw nie ma ubezpieczenia. Tymczasem polisa jest naprawdę przydatna: pozwala przetrwać najtrudniejsze chwile.

Dane z badań, którymi dysponuje Ergo Hestia, są zaskakujące. Doświadczenie ubezpieczycieli pokazuje, że to właśnie małe i średnie firmy dużo bardziej odczuwają szkody niż wielkie korporacje. Nic dziwnego, dla przedsiębiorcy nawet najmniejsze zdarzenie, jak np. pożar czy zalanie materiałów lub sprzętu, może doprowadzić do bankructwa.

Brak ochrony ubezpieczeniowej najczęściej jest spowodowany niską świadomością ubezpieczeniową przedsiębiorców, którzy ubezpieczenia wciąż traktują jako dobro luksusowe. Tymczasem powinien być to jeden z pierwszych kroków na etapie rozpoczynania działalności firmy.

Ubezpieczyć powinniśmy się od zdarzeń niepożądanych, które cechuje losowość, tzn. wiemy, że nastąpią, ale nie wiemy, gdzie i kiedy. Zadaniem ubezpieczyciela jest rekompensata strat zaistniałych właśnie wskutek zdarzeń losowych. Zaprószony ogień, awaria zamrażarki czy zbita szyba — odpowiedni zakres ubezpieczenia powoduje, że tego typu zdarzenia nie zakłócą funkcjonowania firmy.

Warto jednak zwrócić uwagę na zakres ochrony, by posiadana polisa zagwarantowała odszkodowanie na poziomie, który pozwoli kontynuować działalność. Na tym etapie wskazany jest kontakt z agentem lub brokerem, którzy kompleksowo ocenią możliwe ryzyka i doradzą właściwe zabezpieczenie.

Oferta firm ubezpieczeniowych skierowana do właścicieli hoteli, pensjonatów czy restauracji powinna być prosta, a jednocześnie zaspokajać ich specyficzne potrzeby i uwzględniać ograniczone środki, które mogą oni przeznaczyć na ubezpieczenia. Podstawowym rozwiązaniem są kompleksowe, elastyczne i dopasowane do branży pakiety dla sektora MSP.

Pakiety ubezpieczeniowe pozwalają na dostosowanie

ochrony do potrzeb małej i średniej firmy, zapewniając klientom poczucie bezpieczeństwa. Oferta może być wzbogacana o liczne klauzule dodatkowe dające klientom możliwość elastycznego kształtowania ochrony ubezpieczeniowej.

Magdalena Kanarek

ekspert Ergo Hestii w zakresie ubezpieczeń dla sektora MSP

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał partnera cyklu

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Przedsiębiorcy nie stać na brak ubezpieczenia