Przychodnia online

Alina Treptow
04-08-2010, 00:00

Bez zeszytu i kolejek na wizytę u lekarza można się umówić on-line. Pacjenci są tym zainteresowani.

Oszczędność czasu to jedna z głównych korzyści instalowania oprogramowania do zarządzania placówką medyczną

Bez zeszytu i kolejek na wizytę u lekarza można się umówić on-line. Pacjenci są tym zainteresowani.

Pani w rejestracji przychodni lekarskiej, zapisująca wizyty w kajeciku, już nie wystarczy. Na rynku pojawiają się oferty programów i systemów, które pani w okienku mogą pomóc w zapisach. Korzystają na tym pacjenci.

I tak od niedawna dostępna jest oferta firmy DT Studio, która stworzyła platformę internetową skierowaną za- równo do pacjentów, jak też jednostek prowadzących działalność medyczną. Dzięki niej lekarze, kliniki, przychodnie czy nawet szpitale mogą wprowadzić rejestrację pacjentów on-line. Tego oprogramowania nie trzeba instalować — jedynym warunkiem jest dostęp do Internetu.

Skąd pomysł

— Tworząc system rejestracji on-line kierowaliśmy się wizją jednej, ogólnopolskiej sieci przychodni, dzięki której pacjenci zyskaliby możliwość wyszukiwania usług medycznych w dowolnym mieście w Polsce i w dogodnym dla nich terminie. To możliwość promocji dla każdej przychodni czy gabinetu lekarskiego. Aby ta wizja stała się rzeczywistością, musimy nią zainteresować większą liczbę placówek medycznych, które wciąż mają opory przed wdrażaniem nowinek informatycznych — mówi Dariusz Michalak z katowickiego DT Studio, jeden z autorów programu.

Dodaje, że dużym utrudnieniem jest hermetyczność środowiska medycznego. Największe zainteresowanie usługą wykazują pacjenci, którzy już się dopytują o termin uruchomienia modułu wyszukiwania obejmującego wszystkie podmioty. Z tym jednak może być problem, czego przykładem jest platforma iMed24, stworzona przez firmę Comarch, z której usług korzysta 138 przychodni i gabinetów lekarskich, ale nie wszystkie się znajdują w ogólnej wyszukiwarce. Dlaczego?

— Nie wszystkie korzystają z ogólnej strony, ponieważ nie wszystkie chcą się reklamować, z różnych względów — potwierdza Andrzej Jaromin, wiceprezes iMed24.

Nawet wielofunkcyjność platformy nie przekonała wszystkich placówek. Chociaż — oprócz rejestracji pacjentów — dostępne są też funkcje tworzenia i przechowywania dokumentacji medycznej (karty wizyt, elektroniczne recepty i skierowania) oraz tworzenia mechanizmów marketingowo - lojalnościowych dla pacjentów (np. udostępnienie im dokumentacji medycznej, powiadomienia mailowe i sms-owe, "dzienniczki zdrowia"). Poza tym jednostki medyczne mogą wykupić — za dodatkową opłatą — oprogramowanie finansowo - księgowe czy kadrowo - płacowe, które będzie kompatybilne z całym systemem.

Mniej papierów

Zainteresowanie poszczególnymi elementami systemu jest różne, w zależności od rodzaju placówki.

— Rejestracją on-line z funkcją internetowych konsultacji lekarskich są zainteresowane indywidualne gabinety lekarskie. Dla dużych Zakładów Opieki Zdrowotnej i jednostek sieciowych to za mało. One decydują się na bardziej kompleksowe oprogramowanie, obejmujące zarządzanie całą placówką medyczną — dodaje Andrzej Jaromin.

Wśród korzyści takiego rozwiązania, wiceprezes iMed24 wymienia oszczędność czasu, usprawnienie rejestracji i poprawę wizerunku placówki medycznej. Dodatkowo, dzięki zainstalowaniu oprogramowania, placówka może się pozbyć części papierowej dokumentacji medycznej. Andrzej Jaromin podkreśla, że to częsty powód wyboru tego oprogramowania.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Alina Treptow

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Technologie / Przychodnia online