Czytasz dzięki

Przyrost subskrybentów Netflixa rozczarował analityków

Tadeusz Stasiuk
opublikowano: 21-10-2020, 07:27

Miniony kwartał przyniósł najmniejszy wzrost liczby subskrybentów serwisu Netflix od czterech lat. Analitycy z Wall Street poczuli się rozczarowani, mimo że amerykański gigant w tym roku zdobył już więcej klientów niż w całym 2019 r., informuje Reuters.

W okresie od lipca do września 2020 r. liczba płatnych użytkowników Netflixa wzrosła o 2,2 mln podczas gdy mediana prognoz, w tym projekcja spółki  zakładała ich przyrost o 3,4 mln.

Netflix
fot. Bloomberg

Spadek dynamiki tłumaczony jest poluzowaniem obostrzeń związanych z pandemią w III kwartale i powrotem relacji z imprez sportowych do telewizji.

Eksperci podkreślają, że szczególnie na rodzimym rynku zwiększenie bazy klientów było nieznaczne, a wzrost przychodów koncernu pochodził przede wszystkim z podwyżki cen.

Tymczasem w ujęciu narastającym, po dziewięciu pierwszych miesiącach br. Netflix odnotował więcej nowych klientów niż w całym 2019 r., kończąc trzeci kwartał z globalną bazą 195,2 mln subskrybentów.

Jak do tej pory najlepszym kwartałem pod względem pozyskania nowych klientów był okres pierwszych trzech miesięcy 2020 r. kiedy wybuchła globalna pandemia i doszło do zamykania poszczególnych gospodarek. Płacących subskrybentów przybyło  wtedy 15,8 mln.

Firma oczekuje, że w czwartym kwartale br. zdobędzie w ujęciu globalnym około 6 mln nowych subskrybentów, nieco mniej niż 6,51 mln zakładane przez analityków.

Przychody Netflixa w III kw. 2020 r. wzrosły o 22,7 proc. do 6,44 mld USD i przebiły prognozy analityków (6,38 mld USD). Z kolei zysk netto zwiększył się do 790 mln USD (1,74 USD na akcję) z 665,2 mln (1,47 USD) rok wcześniej. W tym przypadku mediana prognoz zakładała EPS na poziomie 2,14 USD.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane