PTK Centertel jako drugi operator komórkowy w Polsce osiągnął liczbę 10 mln klientów - poinformował podczas poniedziałkowego spotkania z dziennikarzami dyrektor generalny operatora Jean-Marc Vignolles.
Pierwszym operatorem, który przekroczył próg 10 mln klientów, była Polska Telefonia Cyfrowa, która poinformowała o tym fakcie na początku listopada ub.r.
Vignolles powiedział w poniedziałek, że w ub.r. operator sieci Orange zyskał ponad 2,5 mln nowych klientów, co oznaczało wzrost o ponad 30 proc. Swój udział w rynku spółka szacuje na prawie 34 proc.
Według dyrektora, Centertel na koniec roku będzie miał ponad 11 mln klientów. Vignolles podtrzymał także zapowiedzi, że spółka chce być największym operatorem w Polsce.
Zapowiedział także kontynuowanie budowania marki Orange na polskim rynku. Jak powiedział, na koniec 2005 roku marka ta była spontanicznie rozpoznawana przez prawie 50 proc. Polaków. Przyznał, że jest to lepszy rezultat od spodziewanego.
Vignolles ocenił, że proces zmiany marki był "udany" i "przyniósł bardzo dobre efekty dla klientów i dla spółki".
Dyrektor poinformował, że w tym roku Centertel skoncentruje się na wprowadzaniu nowych usług oraz na rozbudowie pojemności własnej sieci GSM oraz na "poprawie jakości" sieci UMTS.
Według niego, Centertel utrzyma w 2006 roku "bardzo dobrą dynamikę sprzedaży" i "będzie rozwijał się szybciej niż rynek".
Zaznaczył, że wpływ na przychody będzie miało rozpoczęcie działalności przez nowego operatora na rynku oraz podjęcie przez regulatora "poważnych" decyzji.
2005 roku PTK Centertel miał 1,04 mld zł zysku netto oraz 6,42 mld zł przychodów. Na koniec grudnia zeszłego roku Centertel miał 9,91 mln klientów.