Publiczne holdingi

Radosław Omachel
opublikowano: 2003-09-25 00:00

Jednym z eksperckich pomysłów jest stworzenie holdingów mediów publicznych. Oznaczałoby to rewolucję w radiu.

Polskie Radio ma 17 oddziałów regionalnych. Każdy z nich jest oddzielną spółką, ma zarząd, kilkuosobowe rady nadzorcze i programową. Zgodnie z pomysłem ekspertów, holding powinien mieć taki kształt, żeby wszystkim rozgłośniom wystarczyło jedno kierownictwo. To oznaczałoby likwidację kilkuset miejsc pracy. Najmniejszy problem byłby z TVP, która jest spółką akcyjną, a jej ośrodki regionalne nie są samodzielnymi bytami prawnymi.

— Przekształcenie w holding uprości strukturę mediów i poważnie obniży koszty. Ułatwi też kontrolę nad wydawaniem pieniędzy z abonamentu — mówi Tadeusz Kowalski.

Pytanie do...

Czy pomysł konsolidacji jest dobry?

Wojciech Kabarowski, dyrektor generalny ds. ekonomicznych w TVP

Jeżeli doszłoby do utworzenia holdingów, w TVP prawie nic by się nie zmieniło. Do ograniczenia etatów

by nie doszło, bo TVP i tak ma jeden zarząd i jedną radę nadzorczą. Na pewno zaoszczędziłoby na tym

Polskie Radio, co jest o tyle istotne, że w 80 proc. utrzymuje się z abonamentu. Pomysł wydaje się interesujący, tylko nie do końca wiadomo, czy takie zmiany nie obniżyłyby poziomu zarządzania Polskim Radiem.