Puls radzi

Albert Stawiszyński
03-12-2003, 00:00

Przesunięcie terminu urlopu może być trudne. Łatwiej uczynić to pracodawcy.

Kodeks pracy daje pracownikowi prawo do przesunięcia terminu urlopu, ale tylko na wniosek umotywowany ważnymi przyczynami. Nie ma definicji tego pojęcia. Za każdym razem przyczynę oceni pracodawca. Można jedynie wskazać, że ważnym powodem może być np. choroba bliskiej osoby. Należy pamiętać, że pracodawca nie musi przesuwać pracownikowi zaplanowanego terminu urlopu.

Jest to zaś możliwe z powodu szczególnych potrzeb pracodawcy, jeśli nieobecność pracownika poważnie zakłóciłaby tok pracy. W takim przypadku pracownik może domagać się zwrotu kosztów związanych z przygotowaniem do urlopu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Albert Stawiszyński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Puls radzi