Puls radzi

Albert Stawiszyński
14-06-2004, 00:00

Firma może zatrudnić inną osobę na czas nieobecności pracownika.

Może się zdarzyć, iż pracownik z powodu np. długotrwałej choroby nie może stawić się do pracy. Jeśli wykonywanie przez niego zadania są konieczne dla funkcjonowania przedsiębiorstwa, wówczas pracodawca może, na czas usprawiedliwionej nieobecności pracownika, podpisać z inną osobą umowę o pracę na zastępstwo. W tym przypadku będzie to umowa na czas określony. Co istotne, nie jest konieczne wyznaczenie w niej terminu zakończenia pracy, gdyż automatycznie będzie nim dzień, w którym nieobecny pracownik do niej wróci. Warto pamiętać, że w umowie należy podać imię i nazwisko zastępowanego pracownika. Określone w niej warunki pracy i płacy mogą odbiegać od tych, które ma nieobecny pracownik.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Albert Stawiszyński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Puls radzi