QuarticOn z Google’em szukają sposobu na klientów

opublikowano: 08-01-2019, 22:00

Polska spółka technologiczna niedawno pozyskała inwestora, teraz szykuje się na NewConnect i eksperymentuje z nowymi rozwiązaniami.

We wrześniu 2018 r. konto spółki QuarticOn, która rozwija technologiczne systemy rekomendacyjne dla sektora e-commerce, zostało zasilone kwotą 8 mln zł. Zainwestował w nią niemiecki fundusz venture capital Acatis. Jednym z warunków transakcji było „upublicznienie” spółki i wprowadzenie jej na NewConnect, do czego przedsiębiorcy właśnie się szykują. Na razie nie planują jednak przeprowadzenia publicznej emisji akcji. To, co zyskali, zamierzają natomiast przeznaczyć na ekspansję zagraniczną, głównie w krajach europejskich. Jednak apetyt mają większy, bo w perspektywie najbliższego roku chcą podejść do kolejnej, większej rundy inwestycyjnej, która umożliwiłaby im start w Stanach Zjednoczonych. Zanim to nastąpi, firma skupi się na rozwoju sprzedaży w Wielkiej Brytanii i technologicznej nowości, jaką szykuje w partnerstwie z przedstawicielami warszawskiego oddziału Google’a.

Kolaże portretów Pawła Wyborskiego to dzieło... sztucznej inteligencji, którą prezes i współtwórca Quarticona zaprzągł do tej pracy. Na co dzień przedsiębiorca przekuwa swoje pomysły w szybko rosnący biznes.
Zobacz więcej

Kolaże portretów Pawła Wyborskiego to dzieło... sztucznej inteligencji, którą prezes i współtwórca Quarticona zaprzągł do tej pracy. Na co dzień przedsiębiorca przekuwa swoje pomysły w szybko rosnący biznes. Fot. ARC

Z brytyjską konkurencją

QuarticOn już teraz połowę sprzedaży realizuje na rynkach zagranicznych. Na początku 2018 r. uruchomił biuro handlowe w Wielkiej Brytanii i zatrudnił w nim pierwszych pracowników.

— Mówi się, że e-commerce w Wielkiej Brytanii jest mocno rozwinięty — i owszem, jest, ale głównie pod kątem nabywczym. Tamtejsze sklepy internetowe nie miały wcześniej potrzeby rozwijania zaplecza technologicznego, które zwiększyłyby poziom sprzedaży, bo i tak był on wystarczająco wysoki. Obecnie, gdy rynek coraz bardziej się nasyca, daje się już na nim zauważyć wzmożoną konkurencyjność. Sprzedawcy chętniej sięgają więc po nowe narzędzia, w tym systemy rekomendacji — zaznacza Paweł Wyborski, prezes i założyciel spółki QuarticOn.

Obecnie firma współpracuje z ok. 10 brytyjskimi klientami (np. British Corner Shop), a ofertę kieruje głównie do małych i średnich e-sklepów. Z obserwacji jej prezesa wynika, że na tamtejszym rynku technologicznym przestało już

mieć duże znaczenie, skąd pochodzą firmy, bardziej istotna jest skuteczność proponowanych przez nie rozwiązań. Dla nowych graczy trudność nadal stanowi jednak budowanie wizerunku marki. Firma obecna jest także w innych krajach, m.in. w Czechach i na Słowacji, w mniejszym zakresie produkty sprzedaje także na Węgrzech, Litwie, Łotwie czy w Estonii.

bc64433c-8c2e-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Innowacji
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE
Puls Innowacji
autor: Anna Bełcik
Wysyłany raz w tygodniu
Anna Bełcik
Najważniejsze informacje o rozwoju i finansowaniu nowych technologii. Ciekawostki ze świata gigantów, start-upów i funduszy VC
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.

Na rodzimym rynku

W Polsce natomiast QuarticOn obsługuje blisko 300 średniej i dużej wielkości sklepów internetowych. Na liście klientów referencyjnych znajdują się m.in. Komputronik, Leroy Merlin, Yves Rocher, Gino Rossi, Top Secret i Black Red White.

— Mamy rozwiązanie udostępniane w modeli SaaS [oprogramowanie jako usługa — przyp. red.], na razie jednak w Polsce jego sprzedaż nadal odbywa się w tradycyjnym modelu B2B. Planujemy zwiększenie jej automatyzacji, co pozwoli nam w szybszym tempie pozyskiwać klientów — mówi Paweł Wyborski.

Dodatkowo pod koniec ubiegłego roku firma wypuściła nowy pakiet narzędzi dotyczących tzw. marketing automation, umożliwiających mechaniczną identyfikację zakupowych zainteresowań klientów i pozyskanie kontaktów do nich. Proponowane przez Quartic- On rozwiązania mają zwiększać konwersję zakupową w e-sklepach i zminimalizować zjawisko tzw. porzuconych koszyków, czyli rozpoczętych, ale niesfinalizowanych procesów zakupowych. Obecnie spółka pracuje nad kolejnym technologicznym narzędziem, tym razem w partnerstwie z warszawskim oddziałem Google’a. Ma ono ułatwiać menedżerom zarządzanie sklepami internetowymi, m.in. poprzez automatyzację reklamy sprzedawanych produktów w przeglądarkach Google’a. Rozwiązanie komercyjnie ma zostać uruchomione w tym roku. Przeszło już pierwsze testy.

— Inwestycje w technologie e-commerce pozwalają lepiej dopasowywać się do zmieniających się wymagań współczesnych klientów i korzystnie wpłyną na customer expierience, a w rezultacie zwiększają udział w sprzedaży internetowej. Jest to także idealna przestrzeń dla młodych technologicznych firm, które rozumieją e-commerce i przygotowują nowoczesne rozwiązania pod e-sklepy — komentuje Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy