Radio dla Ciebie zmniejsza wydatki
SŁUGA DWÓCH PANÓW: Radio publiczne jest spółką, której właścicielem jest minister skarbu. Radio podlega też jednak ustawie o radiofonii i telewizji publicznej z 1993 r., której realizacji pilnuje KRRiT. Często te dwie rzeczy wzajemnie się wykluczają — mówi Antoni Styrczula, prezes RdC.
Pod koniec września zarząd Radia dla Ciebie wprowadził program oszczędnościowy. Jednym z jego elementów jest obcięcie o 30 proc. honorariów dla współpracowników.
Głównym źródłem utrzymania warszawskiej stacji są wpływy z abonamentów. Te jednak, jak zapowiedziała Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, będą dla RdC mniejsze o 700 tys zł.
— Musimy uważnie oglądać każdą złotówkę przed jej wydaniem. Radio promowane jest beznakładowo, nie uruchamia się nowych projektów, nie przeprowadza remontów, oszczędza na używaniu telefonów. Do końca 1998 r. wstrzymano również premie i nagrody dla dziennikarzy — twierdzi Antoni Styrczula, prezes RdC.
RdC organizacyjnie obsługiwane jest przez Polskie Radio. Obie publiczne rozgłośnie współpracują ze sobą programowo, chociaż często też konkurują.
— Jesteśmy skazani na samobójczą walkę o słuchaczy i reklamodawców. To nie jest normalne, bo przecież mamy jednego właściciela — mówi Antoni Styrczula.
RdC widzi szansę w restrukturyzacji sieci nadawczej i odpowiednim podziale częstotliwości nadawania. Chce też uruchomić nowy poranny program. Jak wynika z badań, RdC słuchają kobiety w średnim wieku oraz młodzież. AS