Raport: Liczba klientów mobile only – IV kw. 2021

  • Wojciech Boczoń
opublikowano: 08-03-2022, 15:43

Klienci mobile only stanowią połowę użytkowników bankowości mobilnej – wynika z danych przesłanych przez banki. Klientów korzystających z mobilnych kanałów jest już 20 mln, a liczba mobile only przekroczyła już 10 mln.

fot. Shutterstock
fot. Shutterstock

Mobile only to osoby, które korzystają wyłącznie z kanału mobilnego. Nie używają już do bankowania „tradycyjnej” bankowości internetowej. Banki twierdzą, że mają już 10,6 mln klientów mobile only. To połowa wszystkich użytkowników bankowości mobilnej.

Najwięcej użytkowników mobile only ma PKO BP – blisko 2,8 mln. Na drugim miejscu jest ING z liczbą 1,5 mln, a na kolejnym Millennium, który ma ich 1,3 mln. Liczby te głównie rosną, ale naturalnym zjawiskiem może być ich spadek. Wystarczy bowiem, że dany klient zaloguje się w danym kwartale przez komputer, by stracił status mobile only. Taka sytuacja miała na przykład miejsce w mBanku.

Dane na temat użytkowników bankowości mobilnej ogółem opublikowaliśmy pod tym linkiem. Z kolei dane na temat użytkowników aplikacji i ich transakcyjności znajdziecie tutaj.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane