Real porządkuje po przejęciu Geanta

Wiktor Szczepaniak
opublikowano: 29-03-2007, 00:00

Niemcy wchłonęli polskie sklepy Geanta. Teraz zabierają się do weryfikacji dostawców, przebudowy sklepów i wprowadzenia nowej marki.

Niemcy wchłonęli polskie sklepy Geanta. Teraz zabierają się do weryfikacji dostawców, przebudowy sklepów i wprowadzenia nowej marki.

Należąca do niemieckiej grupy Metro sieć hipermarketów Real, która po przejęciu 19 obiektów Geanta ma dziś w Polsce 49 placówek, w tym roku planuje otwarcie jednego hipermarketu. To niewiele, ale w zanadrzu ma jeszcze siedem projektów placówek przejętych od sieci Geant na różnym etapie zaawansowania, które zamierza zrealizować w kolejnych dwóch latach.

— Nasza dalsza ekspansja nie będzie opierać się tylko na dużych hipermarketach. Zamierzamy rozpocząć także rozwój mniejszych obiektów, tzw. hipermarketów kompaktowych, o powierzchni maksymalnie 5 tys. mkw. w średnich miastach — zapowiada Martin Ender, prezes sieci Real w Polsce.

Tym samym Real zamierza podążyć śladem największych konkurentów na polskim rynku: brytyjskiego Tesco i francuskiego Carrefoura.

Zanim to jednak nastąpi, zarząd sieci chce najpierw skoncentrować się na optymalizacji sprzedaży w istniejących hipermarketach. W ciągu kilku miesięcy ma być m.in. ustalony nowy asortyment sieci oparty na dotychczasowej ofercie Reala oraz Geanta. Na decyzje o tym, jakie produkty pozostaną na półkach Reala, czekają niecierpliwie jej dostawcy. Zarząd sieci chce także zwiększyć efektywność kilku hipermarketów, m.in. przez zmniejszenie ich powierzchni sprzedażowej. Uzyskaną dzięki temu przestrzeń zamierza wynajmować małym punktom usługowym i detalicznym. Taka przebudowa ma kosztować 1,5-2 mln EUR (jeden hipermarket).

Martin Ender zapowiada też na ten rok wprowadzenie do sprzedaży drugiej marki własnej — Fine Food, która w przeciwieństwie do taniej marki Tip będzie pozycjonowana na średniej półce cenowej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Wiktor Szczepaniak

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu