Praca zbiorowa pod red. Marty Juchnowicz
Strategia personalna firmy
Po uważnej lekturze prezentowanej książki odnoszę wrażenie, że przy tak ewolucyjnym podejściu do zarządzania personelem, wszelka inna działalność przedsiębiorstwa jest tylko mało istotnym dodatkiem. Żywcem zaczerpnięte z literatury amerykańskiej określenie „zasoby ludzkie” należy do licznej grupy zapożyczeń wywołujących ból zębów. Jeśli owe zasoby zinterpretujemy jako zapas leżący odłogiem, jak nie przymierzając węgiel kamienny, to możemy dojść do optymistycznych wniosków, gdyż przy szalejącym bezrobociu stajemy się niemal potentatem światowym. Żeby było jeszcze przyjemniej, to według statystyk, zasób mamy coraz lepiej wykształcony, pokorny i skłonny do najwyższych poświęceń na rzecz dobroczyńcy.
Autorzy opracowania nie szukają oczywiście recepty na likwidację bezrobocia, dlatego też mogą się skupić na jednostkach elitarnych, które po pierwsze mają mocną pozycję na rynku, własną wizję rozwoju firmy, którą można przełożyć na strategię personalną.
W tych firmach menedżerowie odpowiedzialni za rekrutację wiedzą, kogo będą potrzebowali za dwa, trzy lata. Śledzą losy wybitnie uzdolnionych absolwentów wyższych uczelni i we właściwym momencie potrafią złożyć propozycje nie do odrzucenia. O tym, że właściwy dobór to dopiero początek drogi, czytelnicy mogą się przekonać w czasie uważnej lektury książki.
Wydawca: Difin
Zalety
Opracowanie oparte na bogatej literaturze światowej, czytelny układ graficzny i sporo całkiem sensownych rozwiązań do zastosowania od zaraz.
Wady
Nietrwała okładka.
Polecam
Pracodawcom, pracownikom odpowiedzialnym za zarządzanie personelem.
Recenzent: Grażyna Sobolewska
