Referencje:

opublikowano: 29-10-2009, 15:02

„Z autentycznym zainteresowaniem mogłem wysłuchać tego, jak się rozwijają inne sieci handlowe, z jakimi spotykają się problemami, jakie rozwiązania biznesowe stosują. Świetna sprawa.”

Wojciech Normand
Wiceprezes, DEICHMANN-Obuwie

"Kiedy gospodarka światowa przeżywa trudne czasy, niełatwo jest również rozwijać działalność handlową. Problemy utrzymywania płynności i ograniczania kosztów wybijają się wówczas na pierwszy plan, przesłaniając wszytko inne.  Ale nie zapominajmy, że każda recesja kiedyś się kończy, a długofalowe perspektywy rozwoju handlu w Europie Środkowej i Wschodniej pozostają bardzo dobre. Kongres ”What’s going on in Retailing?!” to świetna okazja, aby rozmawiać w kompetentnym gronie i o krótkookresowych wyzwaniach, i o długookresowych szansach. "

Prof. Witold Orłowski,
Niezależny Ośrodek Badań Ekonomicznych

"Kongres "What's going on in Retailing?!" stanowi doskonałą platformę wymiany informacji, wiedzy, doświadczeń o kierunkach rozwoju sektora handlu detalicznego w Polsce.
Udział przedstawicieli świata polityki oraz biznesu czyni go niezwykle atrakcyjnym - zwłaszcza dla tych, którym dalszy dynamiczny rozwój handlu leży głęboko na sercu. Rola sektora handlu niewątpliwie będzie przybierała na znaczeniu dla gospodarki krajowej, a jego dzisiejszy ponad 17% udział w dochodzie narodowym brutto będzie z całą pewnością rósł. Tym bardziej ważne jest, aby wszystkie zainteresowane kierunkami jego rozwoju podmioty miały możliwość wspólnej merytorycznej dyskusji."


Ryszard Tomaszewski,
Prezes TESCO Polska

"Szanowni Państwo,

Świat chce produktów. Rosną nowe rynki, odnawiają się stare, konkurują o nie firmy, ale konkurują też całe gospodarki narodowe. Jest wielką sztuką tak "zaproponować" nasz rynek na arenie międzynarodowej, by inwestorzy właśnie tu zechcieli wydać swe pieniądze i tu rozwijać dystrybucję, która gwarantuje przewagę konkurencyjną.
I tu docieramy do najtrudniejszej kwestii. Jak pogodzić dynamikę procesów żywiołowych, trudnych do okiełznania, z rozsądkiem i kontrolą dobrze zaplanowanych programów gospodarczych? Aby skutecznie działać nie wolno rynku ograniczać, ale sterować nim ku rozwojowi. Należy planować rozmieszczenie i formaty dystrybucji, konkurować i zachęcać do konkurowania, przede wszystkim konkurowania fair, grożąc sankcjami za nadużycie zaufania i pozycji dominującej. Należy zatem nie ograniczając sprzyjać rozwojowi i wymagać gry realizowanej w sposób przyzwoity. Jak to robić? - poprzez dialog w poszanowaniu prawa i interesów wszystkich graczy. Nigdy zaś poprzez nieracjonalne zakazy.
Jest zatem okazja do dialogu, a to dzięki kolejnej edycji kongresu "What's going on in Retailing?!"."


Andrzej Faliński
Sekretarz Generalny,
POHiD

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Handel / Referencje: