Reklama w sklepie skutecznie przekonuje klienta

Paulina Kostro
opublikowano: 05-05-2016, 22:00

Kampania reklamowa musi być dobrze zlokalizowana. Dzięki temu przyciągnie klienta do marki i zachęci do zakupu produktu.

Blisko 90 proc. osób stwierdziło, że czuło się dobrze i było zadowolone z wizyty w centrum handlowym, w których obecne były tzw. media in- -store — czytamy w raporcie z badania przeprowadzonego przez IMS i Millward Brown, które dotyczyło efektywności reklamy w mediach in-store i jej pozytywnego wpływu na klientów. Prym wśród sklepowych kanałów reklamowych wiodą przekaz audio — „Instore radio” oraz wideo — „Mall TV” lub „Digital Signage”.

— Badanie obejmowało dwa dni: jeden dzień w tygodniu — czwartek, oraz jeden weekendowy — sobotę. Zależało nam na zróżnicowaniu grup respondentów. Badanie zostało przeprowadzone metodą CAPI z wykorzystaniem tabletów, na grupie badawczej wynoszącej 600 osób, wśród których większość stanowiły osoby, które przyszły do galerii w celach zakupowych. W badaniu chcieliśmy wykazać, jaka jest efektywność mediów in-store oraz to, w jaki sposób wpływają na decyzje zakupowe klienta — komentuje na łamach raportu Paweł Ogrodziński z Millward Brown.

83 proc. respondentów wskazało również muzykę jako aspekt, który pozytywnie wpływa na atmosferę w miejscu sprzedaży. 81 proc. stwierdziło, że zapamiętało utwór, który usłyszeli w centrum handlowym, a niemal 40 proc. badanych zapewniło, że dzięki piosenkom przebywają w wybranym punkcie dłużej. Co prawda, sama muzyka nie wpływa na decyzje zakupowekonsumentów, ale w połączeniu z odpowiednim komunikatem werbalnym czy takim pojawiającym się na ekranach Mall TV jest już idealnym bodźcem. Jak pokazują badania, co czwarta badana osoba przyznaje, że kupuje pod wpływem wymienionych komunikatów, a co druga zauważa reklamy emitowane za pośrednictwem nośników IMS — 15 proc. klientów po zetknięciu się z przekazem reklamowym odwiedziło wybrany sklep, a co dziesiąty wydał pieniądze w reklamowym punkcie sprzedaży.

— Treści reklamowe emitowane w mediach in-store mają przewagę nad innymi formami reklamy tego typu, ponieważ polecany produkt i klient spotykają się w tym samym miejscu. Słyszymy lub widzimy komunikat i od razu mamy możliwość kupić reklamowany produkt. Reklama w mediach in-store dociera do klienta „tu i teraz” — komentuje Jarosław Grzesica, szef marketingu IMS, odpowiedzialny za badania.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane