Rekordowe rowery miejskie w 2017 r.

AR
aktualizacja: 18-12-2017, 17:37

Coraz więcej Polaków przesiada się na dwa kółka - w tym sezonie na rowerach miejskich spaliliśmy co najmniej tyle kalorii, ile ma milion czekoladowych mikołajów.

Choć kalendarzowa zima już w pełni, w niektórych miastach jeszcze na początku grudnia funkcjonowały rowery publiczne (m.in. w Poznaniu). Największy operator takiego systemu w Polsce - Nextbike, obecny w 28 miastach - zamknął sezon dopiero w poniedziałek. Przyszedł czas na podsumowania. Z danych firmy wynika, że już 1,36 mln Polaków korzysta z dwukołowego transportu miejskiego.

Zobacz więcej

Fot. Pixaby

  – To naprawdę dużo, biorąc pod uwagę fakt, że w miastach, w których jesteśmy, mieszka łącznie ponad 6,4 milionów Polaków – komentuje Tomasz Wojtkiewicz, prezes Nextbike Polska.

W tym sezonie rowery Nextbike przejechały ponad 21 milionów kilometrów (to tyle, ile tegoroczna trasa wyścigu Tour the Pologne przejechana 19 tysięcy razy). Ich użytkownicy spalili 434 mln kcal (czyli tyle, ile zawiera ponad milion czekoladowych mikołajów). Dzięki rowerom miejskim, które są alternatywą dla czterech kółek, udało się zaoszczędzić 1 700 ton CO2.

 Tylko w tym sezonie rowery Nextbike wypożyczono niemal 11 milionów razy – najwięcej od momentu, gdy w Polsce pojawił się pierwszy system roweru publicznego.Było to siedem lat temu (pierwsze systemy uruchomiono w Szczecinku, Katowicach i Rzeszowie).

W tym roku wypożyczono rowery Nextbike'a aż 10,86 milionów razy (w 2014 r. - 2,9 mln razy, w 2015 r. -3,9 mln razy, 2016 r. - 6,5 mln razy), a liczba systemów zarządzanych przez spółkę podwoiła się. Obok 14 działających w roku ubiegłym, doszło 14 nowych: w Gliwicach, Radomiu, Kołobrzegu, Kaliszu, Szamotułach, Ostrowie Wielkopolskim, Częstochowie, Piasecznie, Pruszkowie, Tychach, Pszczynie, Zgierzu, Siedlcach i Kędzierzynie-Koźlu. 

– Wokół największych polskich miast – Warszawy, Lublina, Białegostoku, Łodzi, Poznania, Katowic – tworzą się systemy aglomeracyjne. To praktyczna realizacja idei MaaS (Mobility-as-a-Service), czyli dostępu do usług zintegrowanego, intermodalnego systemu transportu publicznego – tłumaczy Tomasz Wojtkiewicz.

W przyszłym sezonie kolejne miasta ogłoszą przetargi na operatorów wypożyczalni jednośladów, m.in. Trójmiasto, które chce stworzyć rower aglomeracyjny. Choć Nextbike przejął największą część tego rynku w Polsce, ma co najmniej dwóch znaczących konkurentów. Obok wywodzącej się z Niemiec spółki rowery publiczne prowadzą m.in. BikeU – obecny w pięciu polskich miastach oraz Romet Rental System – związany z dwoma miastami. 

 

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: AR

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Samorządy / Rekordowe rowery miejskie w 2017 r.