
W finalnym odczycie indeks PMI dla sektora usług w Japonii, opracowywany przez au Jibun Bank i dotyczący sektora prywatnego, , wzrósł w kwietniu 2023 r. do 55,4 pkt z 55,0 pkt w marcu. Odczyt przebił pierwotne oszacowanie na poziomie 54,9 pkt rosnąc siódmy miesiąc z rzędu.
Próg 50 pkt oddziela ekspansję (powyżej) od kurczenia się danego segmentu rynku.
Eksperci podkreślają, że na tak dobre wyniki wpływ ma wzrost wydatków konsumpcyjnych wiązany ze zniesieniem ograniczeń covidowych. Szczególnie dobrze zaprezentowały się w kwietniu segmenty związane z wydatkami na podróże, wypoczynek i turystykę. Wpłynęło na to szersze otwarcie granic po pandemii Covid-19. Już miesiąc wcześniej, w marcu Kraj Kwitnącej Wiśni odwiedziło 1,82 mln osób, najwięcej od czasów pandemii koronawirusa.
Optymizmem napawa rekordowy wzrost nowych zamówień. Zaufanie biznesowe mierzone perspektywą na kolejne 12 miesięcy pozostało silne, a subindeks osiągnął rekordowo wysoki poziom.
W rezultacie tzw. złożony PMI obejmujący zarówno usługi, jak i produkcję również odnotował rozwój, najmocniejszy od czerwca 2022 r., utrzymując się na poziomie z marca 52,9 pkt, czwarty miesiąc z rzędu przewyższają 50-pkt próg rentowności.