Relacje z inwestorami w nowej odsłonie

Mikołaj Śmiłowski
opublikowano: 2021-07-15 20:00

Oszczędność czasu, pieniędzy oraz większa przejrzystość i przyswajalność informacji – takie idee stały za powstaniem niemieckiej platformy Seat11a

Przeczytaj i dowiedz się:

  • jak zrodził się pomysł na biznes Seat11a,
  • co inwestorzy znajdą na platformie,
  • jakie korzyści mogą odnieść spółki giełdowe,
  • ile kosztuje obecność na platformie.

W marcu 2020 r. pandemia koronawirusa przeniosła do internetu życie zawodowe i towarzyskie ludzi na całym świecie. Po wielu miesiącach pogłębiających się restrykcji sanitarnych odliczano dni do powrotu “normalności”. Wraz z pierwszymi promieniami letniego słońca powróciły obiady w restauracjach, mecze na stadionach, spacery po muzeach.

Pewne aspekty naszego życia nie wróciły jednak do stanu sprzed epidemii, mimo takiej możliwości. Świat biznesu odkrył praktyczność spotkań internetowych i nie zamierza z nich rezygnować. Na tym fundamencie budowę platformy Seat11a rozpoczęli jej założyciele.

Działająca od lutego 2021 r. strona internetowa jest miejscem, w którym spółki oferują potencjalnym oraz aktualnym inwestorom materiały dotychczas dostępne podczas spotkań inwestorskich – prezentacje wideo ogólnej działalności spółki, wirtualne spacery po fabrykach i halach produkcyjnych oraz dane analityczne na temat wyników finansowych. Możliwe jest również zadanie pytania członkom zarządu spółki, na które ci - przy odpowiednim poparciu innych inwestorów - zobowiązani są odpowiedzieć.

Refleksja na wysokości

Prezes firmy Sanjay Oberoi przez 25 lat pracował jako analityk i sprzedawca w kilku instytucjach niemieckiego rynku kapitałowego. Często podróżując samolotem zdał sobie sprawę z czasochłonności prowadzenia tego typu relacji z inwestorami. Wśród spółek zauważył również potrzebę bardziej efektywnych i oszczędnych finansowo spotkań inwestorskich. Przy dostępnej publicznie wideo-prezentacji spółek, ich przedstawiciele podczas spotkań twarzą w twarz z inwestorami mogliby skupić się na szczegółach danej rozmowy, bez konieczności powtarzanego dotychczas każdego dnia przedstawienia profilu działalności.

- O wiele łatwiej jest inwestorom przyswoić informacje zawarte w formie prezentacji wideo. Przyjemniej jest obejrzeć 20-minutowy filmik niż przeczytać 20-stronicowy raport - mówi Adrian Kowollik, jeden z partnerów zaangażowanych w Seat11a, w Polsce znany ze sporządzania analiz pod szyldem East Value Research.

Obecnie na stronie Seat11a prezentacje zamieściło ponad dwadzieścia spółek, wkrótce dołączą do nich materiały dwóch rosyjskich firm. Synektik, producent produktów radiofarmaceutycznych jest jedyną polską spółką, która dołączyła do platformy. Zarząd firmy postanowił poszukać kapitału za granicą wśród inwestorów instytucjonalnych z Europy i USA. W pierwszych trzech dniach od premiery materiału, prezentacja Synektik pobiła rekord oglądalności na wszystkich kanałach Seat11a.

- Na pewno zainwestujemy w lepszą analitykę portalu. Zależy nam na tym, aby spółki otrzymywały szczegółowe informacje o tym, jacy inwestorzy i instytucje oglądają ich materiały i jak je oceniają - dodaje Adrian Kowollik.

Oprócz funkcji platformy, korzystne dla zaangażowanych w projekt spółek mają być kontakty sprzedawców Seat11a. Wieloletnie doświadczenie każdego z nich pozwoliło na nawiązanie bliskich relacji z pracownikami zagranicznych instytucji zarządzających kapitałem, które mogą okazać się przydatne przy promocji klientów firmy.

Poznaj praktyczne aspekty funkcjonowania Alternatywnych Spółek Inwestycyjnych >>

Okres próbny

Oszczędność czasu wiążąca się z rozwiązaniem proponowanym przez Seat11a jest widoczna, inaczej to wygląda w przypadku kosztów. Kiedy spotkania i wiążące się z nimi wydatki na jedzenie oraz transport niewątpliwie należą do wysokich, koszt użytkowania Seat11a jest wyższy niż cena subskrypcji jakiejkolwiek z platform internetowych. Innowacyjność oferowanego rozwiązania utrudnia jakiekolwiek porównanie cenowe z innymi przedstawicielami rynku.

- Obecnie oferujemy sześciomiesięczny okres próbny, aby spółki same przekonały się o korzyściach oferowanego przez nas rozwiązania. Po jego upływie opłaty będą wynosić między kilka a kilkanaście tysięcy euro, w zależności od ilości i rodzaju materiałów publikowanych przez spółkę na platformie - mówi Adrian Kowollik.

PRZEDSTAWIAMY
Promotor
Adrian Kowollik
CEE konsultant dla Seat11a, Managing Partner w East Value Research

Urodzony w Polsce, większość życia spędził w Niemczech. Ukończył studia na kierunku Ekonomika Przedsiębiorstw Uniwersytetu Humboldta w Berlinie. Pracował jak analityk w bankach i firmach inwestycyjnych we Frankfurcie, Wiedniu i Berlinie. Od 2010 r. wraz z Norbertem Kalliwodą budował biznes związany z płatnymi analizami spółek polskiego rynku kapitałowego. Pod koniec 2014 r. z kilkoma partnerami zdecydował się założyć East Value Research, firmę oferującą analizy mniejszych polskich spółek oraz pomoc przy pozyskaniu nowych inwestorów zagranicznych. W 2020 r. tę działalność połączył z pracą jako konsultant dla krajów Europy Wschodniej w start-upie Seat11a. Buduje relacje inwestorskie i promuje przede wszystkim polskie spółki wśród inwestorów zagranicznych, takich jak zamożne osoby indywidualne, family offices oraz mniejsi asset managerowie.