Renesans w parku rozrywki

Aleksandra RogalaAleksandra Rogala
opublikowano: 2019-10-20 22:00

Budowa Mandorii, renesansowego miasta przygód, ma kosztować 108 mln zł.

Długo trzymana w tajemnicy inwestycja w Rzgowie pod Łodzią jest na etapie projektowania — dowiedział się „Puls Biznesu”. Będzie to park rozrywki nawiązujący do tematyki renesansowych miast handlowych, a realizuje go firma PTAK, czyli właściciel Miasta Mody PTAK — modowego centrum handlowego w tym samym mieście. Park rozrywki powstanie tuż obok — na działce o wielkości 50 ha.

ZAKUPY, ROZRYWKA I RENESANS:
ZAKUPY, ROZRYWKA I RENESANS:
Takiego parku rozrywki w Polsce jeszcze nie było. W jednym z budynków obok modowego centrum handlowego na obrzeżach Łodzi ma powstać Mandoria, która przeniesie klientów w czasy… renesansu. Rodzinna spółka Ptak, właściciel obiektu, licz, że kostiumy i zwyczaje sprzed setek lat zainteresują rodziny z dziećmi
Fot. ARC

— Polski rynek parków rozrywki jest obecnie w fazie intensywnego wzrostu. Mamy świadomość, że to ostatni moment na wejście na ten rynek, zanim się on nasyci — komentuje Albert Ptak, przewodniczący rady nadzorczej firmy PTAK.

Inwestycja została podzielona na kilka etapów. Pierwszy, z budżetem 108 mln zł, obejmuje stworzenie pod dachem całorocznego rodzinnego parku rozrywki o powierzchni 15 tys. m kw. Otwarcie zostało zaplanowane na lato 2020 r.

— Nad projektem Mandorii już od wielu miesięcy pracuje międzynarodowy zespół z doświadczeniem w tworzeniu i projektowaniu tematycznych parków rozrywki, ale także w zarządzaniu obiektami handlowymi, w którego skład wchodzą specjaliści w zakresie gastronomii, handlu i marketingu — mówi Daniel Heinst, dyrektor projektu.

Tematem przewodnim parku rozrywki będzie handel w czasach renesansu, a celem przedsięwzięcia jest zapewnienieodwiedzającym atmosfery miasta z XVI w.

— Atrakcjom zapewniającym zabawę — rollercoasterom, karuzelom, wirującym beczkom i innym — będzie towarzyszyła bogata oferta gastronomiczna. W Mandorii znajdą się także sklepy z wysokiej jakości ubraniami, pamiątkami i starannie wyselekcjonowanymi produktami dla dzieci — mówi Albert Ptak.

W ciągu kilku miesięcy ruszy rekrutacja pracowników — zatrudnienie w parku rozrywki znajdzie 120 osób.