Rhenus przejął Fastracka

Dorota Gąsowska
opublikowano: 2005-06-16 00:00

Fastrack liczy, że wchodząc w sieć Rhenusa, zyska dostęp do europejskich klientów. Dla Niemców to początek ekspansji w Polsce.

Rhenus Logistics, niemiecki operator logistyczny, przejął firmę Fastrack. Od 1 czerwca polscy właściciele Fastracka mają jedynie 20 proc. akcji spółki, która do niedawna należała do nich w całości. Nie ujawniają niestety wartości transakcji.

Po polskiej stronie

— Nowo powstałe przedsiębiorstwo będzie nosiło nazwę Rhenus, -Fastrack Polska. Firma będzie dysponowała ponad 100 tys. mkw. powierzchni magazynowej w 11 lokalizacjach na terenie całego kraju — wyjaśnia Marcin Bartosz, dyrektor generalny Fastracka.

Firma działa od 1996 r. Jej siedziba znajduje się w Warszawie, natomiast w Teresinie mieści się centralny magazyn. Ponadto Fastrack dysponuje czterema magazynami regionalnymi o łącznej powierzchni 60 tys. mkw. Znajdują się one w Gdyni, Poznaniu, Wrocławiu i Olkuszu. Flota firmy złożona jest z ponad 100 ciężarówek, zaś liczba zatrudnionych wynosi 230 osób. W 2004 r. Fastrack osiągnął obroty na poziomie 42 mln zł.

Firma świadczy usługi logistyki kontraktowej, magazynowania, dystrybucji i transportu zagranicznego. Jej głównymi klientami są firmy produkujące sprzęt AGD, RTV i artykuły elektroniczne. Współpracują z nią m.in. IKEA, Whirlpool, Kenwood, Moulinex i Beko Polska.

Doświadczenie potrzebne

Niemiecki Rhenus ma prawie stuletnią historię. Firma zlokalizowana w Dortmundzie działa od 1912 r. W ubiegłym roku wypracowała obroty na poziomie 1 mld EUR. Zatrudnia 5,8 tys. osób i ma 80 centrów logistycznych w Niemczech, Szwajcarii, Austrii, Czechach, Rosji i Polsce (w Błoniach i Kopytowie). Od ponad 10 lat zajmuje się też m.in. obsługą kontenerową portów w Szczecinie, Gdańsku i Gdyni. Główni klienci Rhenusa działają w sektorach: motoryzacyjnym, meblarskim, chemicznym i farmaceutycznym. Firma współpracuje m.in. z Audi i DaimlerChrysler.

— Korzyść z fuzji jest obustronna — my zyskujemy możliwość wyjścia poza Polskę, Rhenus ma zaś ułatwioną ekspansję w naszym kraju i w tej części Europy. Niemiecki operator chce rozwijać swoją działalność m.in. na Słowacji, Węgrzech, w Czechach, Rumunii i Rosji. Nie jest to typowe przejęcie korporacyjne. Fastrack od początku swojego istnienia przynosi zysk, dlatego Rhenus chce kontynuować działalność w Polsce w oparciu o dotychczasowe kierownictwo i kadrę zarządzającą — mówi Marcin Bartosz.