RMF FM wyda na Megainwazję 21,5 mln zł

Wojciech Surmacz
opublikowano: 2000-06-28 00:00

RMF FM wyda na Megainwazję 21,5 mln zł

Komercyjna rozgłośnia radiowa RMF FM jak co roku przygotowała Inwazję Mocy — jedną z największych imprez w naszym kraju. Tym razem będzie to jednak rzeczywiście największe tego typu wydarzenie w Polsce. Radio RMF FM obchodzi dziesiąte urodziny i z tej okazji postanowiło wydać na Inwazję Mocy ponad 5 mln USD (21,5 mln zł). Około 25 proc. tej kwoty (5,4 mln zł) stanowią koszty wynagrodzeń dla wykonawców (m.in. Joe Cocker, The Cranberries), których będzie można zobaczyć na dziesięciu koncertach w całej Polsce. Blisko 20 proc. budżetu (4,3 mln zł) pochłoną koszty produkcyjne całego przedsięwzięcia, do dyspozycji artystów każdorazowo oddawana będzie potężna scena koncertowa o powierzchni 300 mkw., której budowa trwa cztery doby. Ponad 50 proc. całej sumy to wydatki na promocję. Kampania multimedialna Inwazji Mocy 2000 obejmuje około 2 tys. billboardów, 50 tys. plakatów, setki anonsów prasowych oraz spotów radiowych i telewizyjnych. Cała impreza prawdopodobnie nie miałaby takiego rozmachu, gdyby nie sponsorzy Inwazji, czyli Polkomtel i SkodaAuto Polska. Ta druga firma, uczestnicząc w przedsięwzięciu RMF-u, postanowiła podobno odmłodzić swoją grupę odbiorców, promując Skodę Fabia. Partnerami medialnymi Inwazji Mocy 2000 są: „Gazeta Wyborcza”, TVN i portal Interia.pl. WS