Robyg kupuje

  • Emil Górecki
opublikowano: 05-08-2014, 00:00

Zakup gruntów pod 1 tys. mieszkań oddala od dewelopera groźbę opróżnienia banku ziemi w stolicy.

Aż 150 mln zł przeznaczył Robyg na zakup gruntów w latach 2014-16. To sporo, ale przy rocznej sprzedaży na poziomie 2 tys. mieszkań obecny bank ziemi wystarczyłby maksymalnie na dwa lata. Z tej kwoty deweloper właśnie wydał 68,5 mln zł na działkę o powierzchni 85 tys. mkw. na warszawskim Mokotowie, między ul. Puławską a Sikorskiego. Zbuduje tam około 1 tys. mieszkań oraz 6 tys. mkw. powierzchni komercyjnej.

— Działka na Mokotowie pozwoli nam na utrzymywanie szerokiej oferty lokali w stolicy i zabezpieczy kontraktację na kolejne kwartały. Zwiększenie potencjału sprzedażowego, przy utrzymaniu tendencji na rynku, przybliży nas do realizacji celu, jakim jest osiągnięcie w najbliższych latach sprzedaży na poziomie 2,5 tys. mieszkań rocznie — mówi Oscar Kazanelson, przewodniczący rady nadzorczej Robyga.

Cezary Bernatek, analityk Espirito Santo, uważa, że działka na Mokotowie była relatywnie tania: na 1 mkw. potencjalnej powierzchni mieszkań przypada około 1 tys. zł. Ponieważ Mokotów jest przed klientów bardzo dobrze postrzegany, projekt powinien przynieść solidną marżę.

— Transakcja oddala ryzyko, jakie rysowało się przez Robygiem w średnim terminie: że za półtora roku, dwa lata deweloper opróżni posiadany bank gruntów w stolicy, co odbije się na wielkości sprzedaży albo wymusi kupowanie gruntów pod presją czasu, a więc drogo. Spodziewam się, że to nie ostatni zakup spółki w tym roku — mówi Cezary Bernatek.

Robyg rozmawia o gruntach w Wilanowie, na Bemowie i Pradze Północ. Łącznie ma na nich powstać około 2 tys. mieszkań. W pierwszym półroczu spółka sprzedała 1056 lokali, w całym roku ma to być ok. 2 tys. Zwiększenie skali już widać. Bilanse pokazują przychody i zyski z lokali, które zostały oddane klientom w danym okresie. Wyniki drugiego kwartału będą uwzględniały przekazanie ok. 470 lokali.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Emil Górecki

Polecane