Do biura rzecznika ubezpieczonych wpłynęło przez pierwsze sześć miesięcy tego roku 1367 spraw. Większość dotyczyła ubezpieczeń komunikacyjnych.
- Klienci skarżą się przeważnie na odmowę wypłacenia odszkodowania lub zaniżenie jego wartości, a także opieszałość w likwidacji szkody – powiedział rzecznik ubezpieczonych Stanisław Rogowski.
Z 1367 skarg 60 proc. dotyczyła ubezpieczeń komunikacyjnych, 14 proc. ubezpieczeń na życie, 5,5 proc. ubezpieczeń mienia.
- Mało jest skarg dotyczących otwartych funduszy emerytalnych [5 - red.]. Większość spraw jest załatwianych na bieżąco przez telefon na dyżurach eksperckich. Więcej problemów pojawi się dopiero po kilkunastu latach, kiedy rozpoczną się wypłaty – powiedział Rogowski.
Podkreślił, że choć widać, że zakłady ubezpieczeniowe działają coraz lepiej, wciąż są takie, z którymi są poważne problemy. Poinformował, że na niedawno uruchomionej stronie internetowej www.rzu.gov.pl można znaleźć informacje na temat ubezpieczeń oraz odpowiedzi na najczęściej zadawane przez klientów pytania.
MD, PAP