RMF FM wśród stacji ogólnopolskich, Radio WAWa wśród ponadregionalnych i Radio Eska Warszawa wśród lokalnych – to liderzy pod względem cennikowych wpływów reklamowych w kwietniu tego roku według danych Expert Monitor.
RMF FM zarobił w kwietniu br. 32,7 mln zł (wszystkie dane cennikowe bez autopromocji). Oznacza to wzrost o 31,3 proc. w stosunku do kwietnia ub.r. Wpływy Radia Zet wyniosły 31,2 mln zł (wzrost o 18 proc.), Programu III Polskiego Radia – 5,3 mln zł (wzrost o 21,5 proc.), Programu I tej rozgłośni – 4,1 mln zł (wzrost o 12,1 proc.), a Programu II – 0,07 mln zł (wzrost o 594,7 proc.), Radia Bis – 0,02 mln zł (spadek o 65,4 proc.).
Wśród stacji ponadregionalnych liderem jest Radio WAWa z przychodami 1,8 mln zł (wzrost o 64,4 proc.). Wpływy radia Tok FM wyniosły 0,7 mln zł (wzrost o 122,8 proc.), Radiostacji - 0,6 mln zł (wzrost o 34,7 proc.), a RMF Classic – 0,2 mln zł (wzrost o 140,8 proc.).
Trzy najlepiej zarabiające rozgłośnie lokalne to stacje sieci Radia Eska. Warszawska rozgłośnia zarobiła 3 mln zł (wzrost o 22,3 proc.), wrocławska – 2,5 mln zł (wzrost o 45,5 proc.), a poznańska - 2 mln zł (wzrost o 42,2 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się: warszawskie Radio Pogoda 100,1 FM Złote Przeboje – 1,96 mln zł (wzrost o 1,5 proc.), trójmiejskie Radio Hit FM (należy do sieci Eska) – 1,88 mln zł (wzrost o 168,4 proc.), Radio Eska Łódź – 1,8 mln zł (wzrost o 288,8 proc.), Radio Eska Katowice – 1,27 mln zł (wzrost o 117,2 proc.), katowickie Radio Złote Przeboje Karolina 91,2 FM – 1,26 mln zł (wzrost o 31,7 proc.), warszawskie Antyradio 94 FM – 1,2 mln zł (wzrost o 30,6 proc.) i poznańskie radio RMI FM – 1,1 mln zł (wzrost o 60,2 proc.). W zeszłym roku w kwietniu część stacji nie emitowała reklam po śmierci papieża Jana Pawła II.
WST, Presserwis