Rośnie sprzedaż browarów
Wszystko wskazuje, że branża piwna po słabym początku roku zaczyna nabierać rozpędu.
Do końca maja największe krajowe browary wyprodukowały i sprzedały ponad 8,1 mln hektolitrów piwa. Tylko w maju na rynek trafiło około 2 mln hektolitrów. W porównaniu z pięcioma miesiącami ubiegłego roku (7,7 mln hl piwa) sprzedaż wzrosła o około 5 punktów procentowych.
Prym na rynku nadal wiodą Zakłady Piwowarskie w Żywcu oraz Kompania Piwowarska (Browary Tyskie i Lech). Ta ostatnia sprzedała w maju ponad 453 tys. hektolitrów piwa, a po pięciu miesiącach roku — 1,67 mln hl (12-proc. wzrost w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego).
Również Żywiec zanotował wzrost. W maju browar sprzedał 330 tys. hektolitrów. Natomiast do maja spółce udało się rozlać 1,25 mln hektolitrów (25-proc. wzrost w porównaniu z wynikami z tego samego okresu 1998).
Okocim nie może pochwalić się zwiększeniem sprzedaży. Wprawdzie do maja browarowi udało się sprzedać 630 tys. hl, jednak w ubiegłym roku Okocim sprzedał w tym czasie prawie o 100 tys. hl piwa więcej (spadek o 20 proc.).
Planu nie wykonało też Elbrewery. Firma w zestawieniu z rokiem ubiegłym sprzedała o 17 proc. piwa mniej.