Run rozrusza e-mrożonki

Michalina Szczepańska
opublikowano: 20-09-2018, 22:00

Włocławska chłodnia rozkręca sklep internetowy, który ma rozwozić jej mrożone wyroby w Warszawie

Po diecie pudełkowej i napływie panów „kanapka” mrożonki w dostawie do domu czy biura są kolejną rewolucją i chcemy w niej uczestniczyć — mówi Maciej Radziwiłł, prezes IceFood.pl, e-sklepu internetowego, specjalizującego się w mrożonej żywności, m.in. owocach, warzywach, zrazach, gołąbkach i pierogach.

Maciej Radziwiłł, prezes Icefood.pl, twierdzi, że polski rynek dojrzał na tyle, by zacząć konsumować mrożone m.in. dania gotowe na taką skalę, jak to się dzieje na rynkach zachodnich.
Zobacz więcej

TO JUŻ TEN CZAS:

Maciej Radziwiłł, prezes Icefood.pl, twierdzi, że polski rynek dojrzał na tyle, by zacząć konsumować mrożone m.in. dania gotowe na taką skalę, jak to się dzieje na rynkach zachodnich. Fot. Marek Wiśniewski

Rynek dojrzał…

IceFood.pl zadebiutował po cichu z dostawami w Warszawie w maju tego roku. To nowy biznes włocławskiej Run Chłodni, rodzinnej firmy, za którą stoi m.in. wieloletni prezes Trakcji, Maciej Radziwiłł (stryj Macieja Radziwiłła, prezesa IceFood.pl)

— Na wzmożone zamówienia nastawiamy się w ostatnim kwartale, zwłaszcza że teraz dostępność świeżych owoców i warzyw jest bardzo duża. Wkrótce ruszymy z kampanią reklamową i serią wydarzeń promujących nasze wyroby. Naturalnym krokiem będzie wejście do kolejnych miast. Dajemy sobie rok na sprawdzenie, jak działa ten model — mówi prezes IceFood.pl.

Jego zdaniem, zamawianie tylko mrożonych produktów z dostawą pod wskazany adres to pomysł, do którego polski rynek już dojrzał.

— Dla nas to po prostu internetowy sklep firmowy. Specjalizacja w jednej dziedzinie, czyli mrożonek, wyróżnia nas na rynku spośród e-sklepów z żywnością. Ponadto można u nas składać zamówienia telefoniczne, co doceniają starsi klienci. Jako producent oferujemy ceny bez żadnych narzutów, co przy daniach jakości premium, jakie oferujemy, ma tym większe znaczenie. Takie specjalistyczne sklepy stacjonarne czy internetowe funkcjonują na zachodnich rynkach, a polscy konsumenci też są już na nie gotowi — twierdzi Maciej Radziwiłł.

Run Chłodnia prowadzi też jeden tradycyjny sklep firmowy, przy swoim włocławskim zakładzie.

— Myślimy o sieci stacjonarnych placówek, ale to kwestia dalszej przyszłości. Na razie wszystkie siły koncentrujemyna rozwoju kanału internetowego — dodaje szef IceFood.pl

…jesteśmy gotowi

Start e-sklepu oznacza też de facto debiut produktów Run Chłodni na rynku detalicznym w Polsce poza Włocławkiem. Obecnie ponad 90 proc. produkcji wyjeżdża z kraju, głównie na rynki zachodnie.

— Dostarczamy kolby kukurydzy i mięso do kebabów dla różnych restauracji fast food, czy wiśnie w większych ilościach do Stanów Zjednoczonych. Jesteśmy przyzwyczajeni do zachodnich wymogów bezpieczeństwa i jakości żywności, widzimy, jakie trendy tam się rozwijają. Przenikają one przecież do Polski, więc tym bardziej czujemy się gotowi, żeby się tu w końcu mocniej pokazać — twierdzi Maciej Radziwiłł.

Run Chłodnia zatrudnia około 500 osób, jej roczne obroty sięgają blisko 120 mln zł. Maciej Radziwiłł nie odżegnuje się od pozyskania inwestora do jej internetowego projektu.

— Wiosną 2019 r., czyli po pełnym roku dostaw w Warszawie, zdecydujemy, jak dużego budżetu potrzebujemy, żeby rozwinąć tę działalność i wówczas pomyślimy o adekwatnym finansowaniu — mówi prezes IceFood.pl. © Ⓟ

OKIEM EKSPERTA

Potrzeba dużych inwestycji w marketing

PIOTR GRAUER, firma doradcza KPMG

Rynek mrożonkowy w Polsce jest trudny — handel detaliczny jest skonsolidowany, a marże niskie. O potencjale tego rynku — zwłaszcza w porównaniu z rozwiniętymi rynkami zachodnimi — słychać od lat, ale nic większego się nie stało. Rozwija się natomiast intensywnie kategoria dań gotowych świeżych i chłodzonych — to w ten segment, a nie w mrożonki inwestują największe dyskonty.

Konsumenci postrzegają takie świeże i chłodzone potrawy z krótką datą przydatności do spożycia jako lepsze od produktów mrożonych. Przekonanie ich do zmiany wymagałoby potężnych inwestycji w marketing. Tu trochę do powiedzenia mógłby mieć Hortex, który jako czołowa marka mrożonek mógłby pchnąć ten rynek do przodu. Zobaczymy, czy nowy właściciel Horteksu podejmie jakieś istotne ruchy w tym kierunku.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Michalina Szczepańska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Run rozrusza e-mrożonki