Rusza Centrum Rozwoju MSP

Dorota Zawislińska
27-02-2018, 22:00

PARP chce zwiększyć współpracę między firmami. Będzie im oferować więcej usług doradczych i biznesowych.

Jadwiga Emilewicz, minister przedsiębiorczości i technologii, podkreśla, że do tej pory Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) była kojarzona głównie z udzielaniem dotacji dla przedstawicieli biznesu. Od początku perspektywy podpisała z beneficjentami 1,9 tys. umów na łączną kwotę 6,81 mld zł.

— Chcemy, aby PARP nie była instytucją zajmującą się jedynie rozdzielaniem pieniędzy unijnych, ale także pełniła funkcję centrum kompetencji dla małych i średnich przedsiębiorstw. Nie wiemy, jakie one będą w 2020 r. Przemysł 4.0 i maszyny współpracujące z człowiekiem to świat szybko wkraczający w rzeczywistość sektora MSP. Agencja pomoże małym i średnim graczom dostosować się do błyskawicznie zmieniających się ram prowadzenia działalności gospodarczej — zaznacza Jadwiga Emilewicz.

Patrycja Klarecka, prezes PARP, tłumaczy, że tworzone w ramach agencji Centrum Rozwoju MSP będzie skupiało się na działaniach związanych z „miękkim wsparciem” dla przedsiębiorców. Jak podkreśla, firmy potrzebują wiedzy, kontaktów biznesowych i usług doradczych, aby mogły rozwijać się, w większym stopniu stawiać na innowacje i osiągać wyższe dochody. Agencja ma ambicję stać się naczelną instytucją otoczenia biznesu w Polsce. Doświadczenie w tym zakresie chce czerpać również od swoich zagranicznych odpowiedników.

— Będziemy dostarczać firmom jak najświeższą wiedzę i kontakty — zapowiada Nina Dobrzyńska, wiceprezes PARP.

Zwraca uwagę na rosnące w działalności biznesowej znaczenie informacji.

— Dostęp do kontaktów, zdobycie pierwszego strategicznego zlecenia to dla wielu przedsiębiorców prowadzących projekty inwestycyjne przełomowe wydarzenie. Przykładem jest program ScaleUp, dzięki któremu 270 młodych firm już współpracuje z ponad 70 dużymi przedsiębiorstwami. Centrum Rozwoju MSP będzie inicjować taką kooperację — wyjaśnia Nina Dobrzyńska.

Jadwiga Emilewicz zauważa, że jedną z barier rozwojowych rodzimych firm jest nieumiejętność współpracy ze swoimi konkurentami.

— Mam nadzieję, że PARP będzie miejscem, w którym będą kwitły dobre więzi między przedstawicielami biznesu. Chcemy, aby maluchy stawały się średnimi firmami, natomiast te — dużymi przedsiębiorstwami.

Jednocześnie zależy nam na tym, aby mali i średni gracze byli coraz bardziej innowacyjni i oferowali produkty zaspokajające najbardziej wysublimowane potrzeby klientów — zaznacza minister przedsiębiorczości i technologii.

Utworzenie Centrum Rozwoju MSP jest związane z podziałem zadań między instytucjami należącymi do grupy Polskiego Funduszu Rozwoju. Jak podkreśla Jadwiga Emilewicz, przez wiele lat działały one jak „samotne wyspy, a teraz budują między sobą mosty”, oferując wsparcie dopasowane do potrzeb przedsiębiorców.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Zawislińska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Rusza Centrum Rozwoju MSP