Rusza dom towarowy w wersji online

Jak zawalczyć o klienta w sieci? Internetowy Dom Towarowy dorzuci pakiet ekstrausług i połączy formuły online z offlinem.

Koncepcja Internetowego Domu Towarowego była dopracowywana przez kilka ostatnich lat. W listopadzie 2014 r. e-sklep doczekał się oficjalnego otwarcia. I, jak twierdzi właściciel Janusz Turczynowicz, wypełni on obecną na rynku e-commerce lukę. Firma postawi przede wszystkim na obsługę, a klientom, poza samym zakupem, od lutego 2015 r. udostępni pakiet dodatkowych usług.

Klienci będą mogli dokupić m.in. dostawę z wniesieniem do domu, instalację zakupionego sprzętu, połączoną z szybką nauką obsługi, co zwłaszcza przy obecnym tempie rozwoju elektroniki może być dla wielu nabywców użyteczne. Natomiast jeszcze przed zakupem, na etapie wyboru towaru, do dyspozycji konsumentów pozostaną konsultanci, mają doradzić, jaki sprzęt dla danego użytkownika będzie najbardziej odpowiedni lub jakich dodatkowych akcesoriów będzie wymagał.

Firma chce „odczarować” wyobrażenie infolinii handlowej, w której zamiast konsultanta odzywa się automatyczna sekretarka, a na połączenie trzeba czekać w nieskończoność. Dodatkowo towary będą miały na bieżąco aktualizowane oznaczenie dostępności w magazynie.

— Krajowy sektor e-commmerce rozwija się i staje bardziej konkurencyjny. Coraz bardziej zaawansowana jest również elektronika, co zmusza klientów do szukania informacji o nowościach. Konsumenci są więc dość dobrze wyedukowani i wymagający, oczekują profesjonalnej obsługi. Liczą się też czas realizacji zamówienia i cena towaru, dlatego model biznesowy Internetowego Domu Towarowego będzie oparty na niskich marżach ze sprzedaży. Dodatkowym elementem zysku dla operatora będzie natomiast obsługa. Spodziewamy się, że dodatkowe usługi będzie zamawiało co najmniej 10-15 proc. klientów — wyjaśnia Janusz Turczynowicz, właściciel firmy EnterCOM, zarządzającej nowym e-sklepem.

W ofercie e-sklepu są m.in. artykuły RTV/AGD, elektronika, sprzęt komputerowy, tablety, systemy sterowania domem i elektroniczne systemy bezpieczeństwa, a także wyjazdy wakacyjne, ubezpieczenia turystyczne czy drobne artykuły luksusowe, w tym kosmetyki i produkty pielęgnacyjne.

— O uruchomieniu sklepu oficjalnie poinformowaliśmy 6 listopada, ale dla klientów był on dostępny już od kilku tygodni. W tym czasie, beż żadnych działań promocyjnych, zanotowaliśmy ponad 2 tys. odwiedzin i zrealizowaliśmy kilkadziesiąt transakcji — wylicza Janusz Turczynowicz.

Jak twierdzi, jest spokojny o rozwój biznesu, jednak zagrożeniem, przed jakim stoi dziś krajowy sektor e-commerce, jest osłabiająca się siła nabywcza przeciętnego konsumenta. Klienci mniej wydają na zakupy tzw. drugiej potrzeby, w tym na sprzęt elektroniczny.

— Dla całego sektora istotne jest więc budowanie wiarygodności; sprzedawcy i klienci powinni sobie wzajemnie zaufać. Dlatego tak istotne wydaje się nam dbanie o kontakt z kupującymi. Ważne są też zabezpieczenia prawne i czytelne regulaminy, które jasno określają prawa i obowiązki obu stron transakcji — dodaje Janusz Turczynowicz.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Rusza dom towarowy w wersji online