W oświadczeniu Volvo stwierdziło, że rozpoczęcie produkcji tego modelu zwiększy o około 500 liczbę miejsc pracy w chińskiej fabryce, która wytwarza już model S60L.

Silny wzrost w Państwie Środka pomógł Volvo odnotować 16-cie kolejnych miesięcy ze wzrostem sprzedaży, choć „bólem głowy” dla marki pozostaje rynek amerykański, do niedawna mający jeden z największych udziałów w strukturze sprzedaży.
Volvo, jedna z ikon szwedzkiej gospodarki, w 2010 r. odsprzedane zostało przez amerykański koncern Ford Motor na rzecz Zhejiang Geely Holding Group. Firma chce do 2020 r. podwoić do 800 tys. roczną sprzedaż i utrzymać udziały w segmencie premium, zdominowanym przez takich rywali jak Mercedes czy BMW.
Na przyszły rok przewidziany jest start sprzedaży zagranicznej wytwarzanych w Chinach pojazdów Volvo. Wpierw mają one trafić na rynek północnoamerykański.