Rząd chce poprawić wizerunek polskiego biznesu

opublikowano: 09-07-2015, 22:00

MG zapowiada promocję dziesięciu branż na wybranych rynkach zagranicznych oraz powstanie portalu promocji eksportu.

Do końca września Ministerstwo Gospodarki (MG) ma wybrać dziesięć branż, które będą promowane na wybranych rynkach zagranicznych w ramach projektu „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe” realizowanego z pieniędzy UE z programu operacyjnego Inteligentny rozwój na lata 2014-2020 — wynika z informacji PAP.

— Celem projektu jest poprawa wizerunku polskiej gospodarki, przy tym budowa wizerunku naszego kraju na arenie międzynarodowej będzie obejmowaćwieloletnią i kompleksową promocję branż wyłonionych w ramach tzw. krajowych inteligentnych specjalizacji — mówił Jerzy Pietrewicz, wiceminister resortu gospodarki. Branże zostaną wybrane we współpracy z instytucjami otoczenia biznesu, a potem będzie prowadzony dialog ze środowiskami gospodarczymi i branżowymi, który ma umożliwić zbudowanie długookresowej koncepcji promocji poszczególnych branż. Wiceminister gospodarki zapowiedział również powstanie portalu promocji eksportu. Podkreślił, że jego resort chce współpracować z instytucjami działającymi na rzecz internacjonalizacji przedsiębiorstw. Ponadto zapowiedział, że w najbliższym czasie w Ministerstwie Gospodarki ma być powołany zespół,w skład którego wejdą m.in. przedstawiciele resortu gospodarki oraz infrastruktury i rozwoju, Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Krajowej Izby Gospodarczej, Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych, a także urzędów marszałkowskich.

— Przewidujemy również udział przedstawicieli ogólnopolskich reprezentatywnych organizacji pracodawców i instytucji otoczenia biznesu — zaznaczył Jerzy Pietrewicz. Omawiany projekt nie jest pierwszym w MG, który ma wspierać wchodzenie polskich firm na rynki zagraniczne. Ministerstwo realizuje także program „Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych” oraz „Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji”. © Ⓟ

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane