Rząd musi dołożyć

opublikowano: 17-09-2019, 22:00

Rosnące ceny ofert składanych przez firmy budowlane dają się coraz mocniej we znaki państwowym zamawiającym.

PKP Polskie Linie Kolejowe, przygotowując program inwestycji w 2015 r., szacowały jego wartość na 66-67 mld zł. Drożejące materiały i robocizna podnoszą jednak ceny kontraktów. Dlatego też spółka już dwukrotnie została dokapitalizowana, by mieć na nie pieniądze. W efekcie wartość inwestycji w programie drogowym wzrosła do ponad 70 mld zł. Teraz ponownie się zwiększy. Wczoraj rząd znowu zgodził się dokapitalizować PKP PLK kwotą 5,7 mld zł. Pieniądze będą pochodzić z emisji obligacji skarbowych. Zostaną przeznaczone na inwestycje w Warszawie Wschodniej i Zachodniej, odcinku Most Wisła — Czechowice Dziedzice — Zabrzeg, Czyżew — Białystok, Wronki — Słonice, Skawina — Sucha Beskidzka — Chabówka — Zakopane oraz na budowę mostu kolejowego na Odrze w Szczecinie — Podjuchach wraz z robotami towarzyszącymi.

5,7 mld zł - o tyle zwiększy się wartość inwestycji kolejowych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Kapczyńska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu