Samochód to za mało

opublikowano: 21-11-2018, 22:00

Polskie firmy transportowe oczekują dzisiaj nie tylko nowoczesnych, zaawansowanych technologicznie samochodów ciężarowych, lecz także spersonalizowanej oferty i sprawnej obsługi posprzedażnej. Program 4Poland to specjalna oferta Volvo Trucks stworzona i dostosowana do potrzeb lokalnego rynku.

Przez kilkadziesiąt lat obecności na światowym rynku transportowym Volvo Trucks wypracowało sobie opinię marki niezawodnej, kojarzonej z jakością, bezpieczeństwem i troską o środowisko. Dzisiaj jednak solidna, znana marka nie wystarczy już, żeby utrzymać klientów i zdobywać nowe kontrakty. Poza ceną, która cały czas jest ważną determinantą wyboru dostawcy, firmy coraz większą wagę przywiązują do obsługi okołoproduktowej i posprzedażnej oraz możliwości dostosowania pojazdów do ich indywidualnych potrzeb.

– Polska branża transportowa przechodzi głęboką transformację. W firmach rodzinnych stery przejmuje młode, wykształcone na uczelniach finansowych pokolenie, z mniej tradycyjnym podejściem do biznesu. Dodatkowo następuje konsolidacja mniejszych przedsiębiorstw. Rachunek ekonomiczny, cięcie kosztów zaczynają przeważać nad sentymentem do marki czy wcześniejszej długofalowej współpracy. To wnosi zupełnie nową jakość i wyzwania pod kątem polityki sprzedażowej, negocjacji czy sposobów zawierania umów handlowych – mówi Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca w Volvo Group Trucks Poland.

Jednocześnie postępujący rozwój technologiczny pojazdów sprawił, że różnice między modelami poszczególnych firm są minimalne. W rezultacie poza ceną pojazdu najbardziej liczą się obecnie polityka posprzedażna, obsługa i wsparcie klienta.

– Przez ostatnie lata wykonaliśmy w Polsce ogromną pracę, aby zbudować sprawny system obsługi klienta. Dzisiaj Volvo Trucks nie sprzedaje po prostu samochodów ciężarowych, ale kompleksowe rozwiązania transportowe. Klienci otrzymują od nas pełen zestaw usług serwisowych, przeglądowo-naprawczych (ma je już ponad 45 proc. pojazdów), telematykę, szkolenia kierowców, finansowanie i ubezpieczenie. Niezwykle ważne jest też doradztwo. Nasz zespół przygotowuje ofertę skrojoną pod indywidualne potrzeby klienta, obejmującą optymalizację kosztów zakupu i utrzymania samochodu – wyjaśnia Małgorzata Kulis.

Sprzedaż każdego samochodu ciężarowego w Volvo Trucks jest poprzedzona wnikliwą analizą rodzaju działalności transportowej prowadzonej przez firmę zainteresowaną zakupem pojazdu.

– Ustalamy, jakiego rodzaju ładunki i w jakich cyklach są przewożone, po jakich trasach i po jakim terenie najczęściej poruszają się pojazdy. Dzięki temu jesteśmy w stanie optymalnie dobrać rodzaj silnika, pojemność zbiorników paliwa i dostosować poszczególne parametry do działalności firmy – mówi Wilhelm Rożewski, dyrektor marketingu w Volvo Trucks Poland.

Idea personalizacji produktu w Volvo Trucks w pełni realizuje się poprzez długofalową strategię 4Poland (www. wspieramypolskitransport.pl), której głównym celem jest wsparcie lokalnych firm transportowych. Pojazdy sprzedawane klientom w ramach tego programu są dostosowane do krajowych przewozów.

– Nasza oferta obejmuje nie tylko nowoczesne podwozia, lecz także zabudowy przydatne w transporcie lokalnym, chłodnie, wywrotki czy betoniarki. Przeglądy i naprawy pojazdów zapewnia rozbudowana krajowa sieć serwisowa Volvo Trucks – zaznacza Wilhelm Rożewski.

Akcja 4Poland cieszy się uznaniem wśród polskich firm i kolejne przedsiębiorstwa decydują się na zakup dopasowanych do ich potrzeb pojazdów. Firma Euro-Trans niedawno powiększyła swoją flotę aż o 26 nowych ciągników Volvo FM, wyposażonych m.in. w zautomatyzowaną skrzynię biegów I-Shift oraz inteligentny tempomat I-See. Te rozwiązania doskonale sprawdzają się w firmie, w której kierowcy jeżdżą głównie na trasach krajowych, gdzie warunki ruchu wymuszają częste zmiany prędkości, hamowania i zatrzymywania się.

– Przekonała nas nie tylko jakość pojazdów, lecz także profesjonalne podejście do klienta. Nie było też najmniejszych problemów z wprowadzaniem modyfikacji do naszych nowych samochodów. Dlatego obdarzyliśmy Volvo Trucks zaufaniem i zdecydowaliśmy się skorzystać z usług właśnie tej firmy – podkreśla Łukasz Chada, kierownik ds. transportu kruszyw w firmie Euro-Trans.

Poprzez program 4Poland, Volvo Trucks wspiera także całą polską branżę transportową, modernizując flotę krajowych przewoźników.

– Transport lokalny rozwija się bardzo dynamicznie, a jednocześnie tabor wykorzystywany do jego obsługi jest cały czas dużo mniej nowoczesny od pojazdów obsługujących trasy międzynarodowe – podsumowuje Wilhelm Rożewski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Samochód to za mało