Samolot i statek w leasingu

Firmy coraz częściej doceniają zalety posiadania własnego samolotu czy statku.

Firmy coraz częściej doceniają zalety posiadania własnego samolotu czy statku. Na początku tego roku leasingodawcy sfinansowali środki transportu z segmentu „samoloty, statki, kolej” o łącznej wartości ok. 300 mln zł — wynika z danych Polskiego Związku Leasingu.

— Jeszcze kilka lat temu prywatny samolot czy łódź były symbolami luksusu, na który mogli sobie pozwolić tylko najbogatsi. Dziś koszt małego samolotu nie przekracza ceny bardzo dobrego samochodu, a i koszt jego utrzymania jest stosunkowo niewielki. W skali roku jest to ok. 15 tys. zł bez paliwa. Ponadto można skorzystać z opcji leasingu jednej takiej maszyny przez kilka firm — zwraca uwagę Paweł Mazur z ANG Biznes.

Wylicza, że koszt leasingu operacyjnego dla łodzi motorowej o wartości 300 tys. zł przy opłacie wstępnej rzędu 10 proc. oraz okresie 72 miesięcy wynosi 362 738,64 zł netto. Miesięczna opłata sięga 3 621,37 zł netto. Natomiast rata za samolot o wartości 200 tys. zł wyleasingowany na 36 miesięcy wyniesie 4390 zł netto, a całkowity koszt leasingu — 215 tys. zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Samolot i statek w leasingu