Samorządowe pielgrzymki do Cannes

EG
opublikowano: 19-02-2013, 11:55

Drugiej takiej imprezy targowej w Europie nie ma. Nasi włodarze będą zachęcać do kupowania i budowania w Polsce.

Co roku w drugim tygodniu marca szefowie firm z branży nieruchomości z całej Europy nie odbierają telefonów, nie podpisują dokumentów i nie przychodzą do biur. Zamiast tego negocjują, oglądają i odświeżają kontakty na targach MIPIM we francuskim Cannes. To największa i najważniejsza impreza w Europie ściąga także samorządowców, którzy liczą na owocne kontakty z deweloperami i inwestorami.

Mobilny Gdańsk

Warszawa szykuje się do ogłoszenia przetargu na pierwszą działkę na pl. Defilad. Trudno o lepszą lokalizację, dlatego warto ją pokazać szerokiej publiczności. Prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz o nieruchomościach na co dzień rozmawia niechętnie, ale MIPIM ma w kalendarzu co roku. Miasto jeszcze kompletuje listę działek, które chce pokazać. Łódź po raz kolejny będzie promować projekt Nowego Centrum. Zbada zainteresowanie m.in. zagospodarowaniem terenu wokół Manufaktury i rewitalizacją terenu byłej Elektrociepłowni Dalkii przy ul. Targowej.

— Do Cannes przyjeżdżają wszyscy najważniejsi ludzie z branży nieruchomości, przede wszystkim inwestorzy. Warto pokazać tam ofertę, bo potem w tym kręgu się o niej rozmawia — przekonuje Marek Cieślak, wiceprezydent Łodzi. Gdańsk wizytuje Cannes regularnie. Zainwestował więc w Metropolitalną Ofertę Inwestycyjną — mobilne narzędzie do promocji działek, które może być aktualizowane i wielokrotnie używane. Na Lazurowe Wybrzeże nie zabiera jednego, sztandarowego projektu, ale liczy na zainteresowanie m.in. Wyspą Spichrzów.

— MIPIM nigdy nie pozostawał bez odzewu. Świadczy o tym nie tylko natężenie kontaktów z miastem, ale też coraz większa chęć dołączania do naszego stoiska współwystawców. W tym roku będą to Malbork, firmy Torus, Echo Investment i Baltic Property Trust Optima [właściciel postyczniowych terenów w Gdańsku — przyp. red.] — mówi Izabela Disterheft z Gdańskiej Agencji Rozwoju Gospodarczego.

Skuteczne Cannes

Siedem działek pokaże Chorzów. Nadają się pod inwestycje przemysłowe, magazynowe, ale także usługowo-handlowe.

— Zależy nam na przedłużeniu centrum miasta na tereny po Hucie Kościuszko. Jednak targi to także okazja do spotkań prezydenta z inwestorami, którzy już nawiązali z nami kontakt wcześniej, i rozmów o konkretach — mówi Mariusz Jankowski z wydziału promocji Chorzowa.

Szeroką ofertę — bo obejmującą aż 36 propozycji — szykują samorządowcy z Krakowa. Są to propozycje zainwestowania w ośrodki sportowe, parkingi podziemne, adaptację fortów czy zakupu nieruchomości.

— W ubiegłym roku promowaliśmy konkurs na przygotowanie planów rewitalizacji terenów poprzemysłowychKraków-Nowa Huta Przyszłości. Zgłosiło się 65 podmiotów, wyłoniliśmy zwycięzcę. W tym roku umieściliśmy ten projekt w ofercie inwestycyjnej. To tereny przeznaczone pod centrum logistyczno-usługowe czy park technologiczno-produkcyjny — mówi Katarzyna Wysocka z Wydziału Rozwoju Miasta.

Stoiska w Pałacu Festiwalowym będą miały jeszcze Katowice, Częstochowa, Jastrzębie- Zdrój, Poznań, Rybnik, Wrocław, Olsztyn, Zawiercie, Tychy i województwa: podlaskie, śląskie, wielkopolskie i dolnośląskie.

140 Tyle polskich firm zgłosiło już uczestnictwo w targach MIPIM, choć do ich rozpoczęcia zostały jeszcze trzy tygodnie. Do tej pory na targi MIPIM zarejestrowało się 5,3 tys. firm, z czego 3,1 tys. inwestorów — głównie z Niemiec, Wielkiej Brytanii i Francji. Z Polski najsilniejsze reprezentacje wyślą Echo Investment, Grupa PHN i fundusz Griffin Real Estate.

Co tam, panie, w inwestycjach?
Najciekawsze zagraniczne inwestycje w Polsce i polskie za granicą. Gdzie powstają, ile kosztują i które firmy będą szukać wykonawców i pracowników
ZAPISZ MNIE
×
Co tam, panie, w inwestycjach?
autor: Małgorzata Grzegorczyk
Wysyłany raz w miesiącu
Małgorzata Grzegorczyk
Najciekawsze zagraniczne inwestycje w Polsce i polskie za granicą. Gdzie powstają, ile kosztują i które firmy będą szukać wykonawców i pracowników
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: EG

Polecane