Samsung chce na podium

Marcin Złoch
22-03-2006, 00:00

Telefony komórkowe Samsunga mają stać się o wiele bardziej

popularne wśród kupujących.

Samsung Electronics Polska ogłosił wyniki finansowe za 2005 r. Obroty firmy wyniosły ponad miliard złotych, dokładnie — 1,03 mld. Było to o 13 proc. więcej w stosunku do 2004 r. (917,5 mln zł). Niestety, zyski koreańskiego producenta AGD i RTV zmniejszyły się do 10,4 mln złotych, wobec 14,2 mln w zeszłym roku.

Lokomotywa TV

W 2005 r. najwyższy wzrost sprzedaży — w ramach wyników spółki — zanotowała grupa produktów RTV/AGD, o 24 proc. Sprzedaż telewizorów wzrosła o 34 proc. W minionym roku, według badań Gfk Polonia, Samsung osiągnął pierwszą pozycję w sprzedaży telewizorów LCD w Polsce. Oznacza to wprowadzenie na rynek ponad 25 tys. telewizorów i zajęcie około 30 proc. rynku. Być może przyczyniła się do tego różnorodność oferty. Samsung zaprezentował w 2005 r. w Polsce sześć modeli telewizorów LCD o przekątnej 32 cale. W 2005 r. Samsung obronił pozycję lidera rynku monitorów z 23,4 proc. udziałów w rynku (38,5 proc. dla monitorów CRT i 19,5 proc. dla monitorów LCD).

Samsung sprzedaje także telefony komórkowe. W tym segmencie koreańska firma miała w 2005 r. około 4,5 proc. rynku. W 2006 r. planowany jest natomiast udział Samsunga w sprzedaży komórek w Polsce na poziomie 16-20 proc. Oznacza to przetasowanie w stawce graczy i awans Samsunga o kilka pozycji.

— W 2006 r. zamierzamy zajmować 2-3 miejsce na polskim rynku. I te prognozy już się sprawdzają. Według badań Gfk Polonia, w styczniu zajmujemy 3 pozycję z 9-procentowym udziałem w sprzedaży telefonów. A wszystko wskazuje na to, że w kolejnych miesiącach, a znamy już wyniki lutego i marca, nasz udział podskoczy do 15 proc. Gdy osiągniemy ten pułap, wzrost sprzedaży będzie wolniejszy. Skoncentrujemy się na umacnianiu pozycji — zapowiada Wojciech Wasilewski, odpowiedzialny za sprzedaż telefonów komórkowych w Samsung Electronics Polska.

Równe kawałki tortu

Tak jak w przypadku telewizorów, Samsung stawia na różnorodność modeli. Do końca 2006 r. zapowiadane jest wprowadzenie prawie 30 nowych telefonów.

— Większość aparatów pokaże się w trzecim i czwartym kwartale. Będą to telefony, w których największy nacisk położymy na aspekt multimedialny — informuje Wojciech Wasilewski.

W poprzednich latach dział telefonów komórkowych przynosił mniej przychodów niż urządzenia IT i sprzęt AGD/RTV. Tym dwóm kategoriom urządzeń polski oddział Samsunga zawdzięczał w 2005 r. po około 40 proc. przychodów. Telefony dostarczyły brakujące 20 proc. W 2006 r. ma być inaczej.

— Wyrówna się ważność działów. Zwiększy się rola części przychodów pochodzących ze sprzedaży telefonów komórkowych — zapowiada Wojciech Wasilewski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Złoch

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Technologie / Samsung chce na podium