Program może ruszyć już w przyszłym roku, dowiedziała się agencja z anonimowego źródła. Południowokoreańska spółka szuka sposobu na dalszą poprawę wyników pomimo tego, że globalny rynek smartfonów przestał dynamicznie rosnąć. Samsung chce maksymalizować efektywność kosztową i utrzymać marzę operacyjną powyżej 10 proc., pisze Reuters. Dlatego spółka chce odnawiać smartfony z górnej półki, które do niej wracają w ramach oferty rocznego upgrade’u np. w USA czy Korei i znów je sprzedawać. Oczywiście za trochę niższą cenę niż całkowicie nowe aparaty. Źródło Reutersa nie powiedziało, jak duże może być dyskonto, a także na które rynki trafią odnawiane smartfony.

Deloitte szacuje, że rynek używanych smartfonów będzie miał wartość ponad 17 mld USD w tym roku. Sprzedanych zostanie ok. 120 mln aparatów, co stanowi ok. 8 proc. globalnej sprzedaży smartfonów.