Samym bieganiem wydłużasz sobie życie

opublikowano: 06-11-2019, 22:00

Nieważne, jak często biegasz, zawsze obniżasz ryzyko przedwczesnej śmierci nawet o 27 proc.

To wyniki najnowszych badań przeprowadzonych przez australijskie uniwersytety, które opisał m.in. portal Medical News Today. To odpowiedź na pytanie, jak często trzeba uprawiać jogging, żeby żyć dłużej. Okazuje się, że każda aktywność fizyczna związana z bieganiem, czyli ćwiczenia aerobowe, może wpływać korzystnie na nasze zdrowie — zarówno ciała, jak umysłu. Naukowcy wzięli pod uwagę przypadki 231,1 tys. osób w różnym wieku, w tym seniorów, opisane we wcześniejszych badaniach. Celem była ocena skutków zdrowotnych biegania przez 5,5-35 lat.

„Po przeprowadzeniu analizy danych zebranych podczas 14 różnych badań naukowcy dowiedli, że nawet nieregularne i rzadkie bieganie wiąże się z obniżeniem ryzyka śmierci z powodu różnych chorób o 27 proc. Dotyczy to zarówno kobiet, jak mężczyzn” — napisał Medical News Today.

Co więcej — bieganie, niezależnie od tego, jak często jest praktykowane, wiąże się z aż o 30 proc. niższym ryzykiem wystąpienia chorób serca i o 23 proc. niższym ryzykiem śmierci z powodu raka. Statystyka nie uwzględnia co prawda faktu, że śmierć może nastąpić po prostu w wyniku starości i prędzej czy później spotka każdego, pozwala jedynie ocenić, czy dany czynnik (bieganie) zmniejsza ryzyko śmierci w badanej grupie osób.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Aleksandra Rogala

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu