Santander Bank Polska – innowacyjne płatności

opublikowano: 23-10-2018, 22:00

W Santander Bank Polska szczególnym obszarem inwestycji w innowacje są płatności i przelewy. Były one bardzo intensywnie rozwijane jeszcze przed zmianą marki.

Dzięki temu Santander Bank Polska ma dziś w ofercie największą liczbę płatności zbliżeniowych dla klientów detalicznych. Ale idée fixe „bank płatności” obejmuje także klientów firmowych Santander Bank Polska wychodzi z założenia, że płatności stwarzają ogromny potencjał jeśli chodzi o wzrost satysfakcji klientów i budowanie ich lojalności. Są to czynności powszechnie wykonywane, często kilku-, nawet kilkunastokrotnie w ciągu dnia. Stąd też, zgodnie ze strategią ukierunkowaną na zapewnienie klientom doskonałych doświadczeń, Santander Bank Polska udostępnia wszystkie dostępne na krajowym rynku metody płatności zbliżeniowych. Już na koniec II kwartału 2018 r. miał ich najszerszą ofertę. Klienci, którzy mają kartę płatniczą banku mogą realizować transakcje bezgotówkowe zbliżeniowo telefonem przez aplikację Santander mobile, Google Pay, Apple Pay, zegarkiem z Garmin Pay lub Fitbit Pay oraz BLIKiem.

Santander Bank Polska oferuje płatności zegarkami z funkcją
Garmin Pay i Fitbit Pay — rozwiązania przydatne dla osób, które lubią aktywność
fizyczną.
Zobacz więcej

Z PORTFELEM NA RĘKU:

Santander Bank Polska oferuje płatności zegarkami z funkcją Garmin Pay i Fitbit Pay — rozwiązania przydatne dla osób, które lubią aktywność fizyczną. Fot. ARC

Przełomowe rozwiązania i powszechne udogodnienia

Płacenie „zawsze i wszędzie, szybko i sprawnie” to możliwość pożądana również poza Polską, stąd rozwiązania płatnościowe są intensywnie rozwijane w całej Grupie Santander. Jednym z najbardziej spektakularnych wdrożeń Grupy było uruchomienie Santander One Pay FX, czyli pierwszej usługi szybkich płatności zagranicznych dla klientów detalicznych i firmowych, opartej na technologii blockchain. Rozwiązanie jest efektem współpracy z fintechem Ripple i umożliwia realizację międzynarodowych przelewów pieniężnych nawet w ciągu jednego dnia. Obecnie mogą z niego korzystać klienci w Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Brazylii oraz Polsce.

Usługi finansowe oparte na technologii blockchain potrzebują jeszcze sporo czasu, aby się upowszechnić, dlatego Santander Bank Polska cały czas udoskonala najprostsze i najbardziej popularne rozwiązania, starając się oferować je na atrakcyjnych warunkach. Z badań banku wynika, że przelewy to dla klientów szczególnie ważna usługa, której oczekują za darmo. Sztandarowy produkt banku, czyli Konto Jakie Chcę, uwzględnia te wymagania. Jako część globalnej grupy finansowej obecnej na 10 głównych rynkach na świecie, Santander Bank Polska stawia również na rozwój bezgotówkowych i gotówkowych płatności zagranicznych.

W najbliższym czasie Santander Bank Polska chce udostępnić klientom możliwość obsługi rachunków płatniczych prowadzonych w innych instytucjach finansowych, w tym podglądu salda oraz historii transakcji, a także inicjowania płatności z poziomu Konta Jakie Chcę. Rozwiązanie to powinno zostać wdrożone jeszcze przed wymaganym, przez dyrektywę PSD2 terminem tj., przed wrześniem 2019 r.

Płatności ważne także dla firm

Santander Bank Polska inwestuje również w rozwój oferty dla klientów firmowych. W lipcu 2018 r. jako pierwszy na krajowym rynku wprowadził przelewy w standardzie SWIFT global payments innovation (SWIFT gpi), gwarantującym realizację płatności zagranicznych w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Jednocześnie Santander Bank Polska stał się pierwszym bankiem na świecie, który w standardzie SWIFT gpi zaoferował całościową obsługę przelewów zagranicznych w polskiej walucie.

W SWIFT gpi uczestniczy ponad 160 globalnych banków, z których każdy zdefiniował, dla jakich walut obsługuje transakcje w ramach standardu, w jakich godzinach i z jakimi innymi bankami obecnymi w SWIFT gpi będzie współpracować. W ten sposób powstają tzw. korytarze płatności SWIFT gpi, czyli najszybsze możliwe ścieżki realizacji przelewów zagranicznych. Santander Bank Polska przewiduje, że w perspektywie najbliższych dwóch lat SWIFT gpi może stać się globalnie obowiązującym standardem w realizacji płatności zagranicznych. Dlatego też Santander Bank Polska pracuje nad wdrożeniami kolejnych funkcjonalności dla firm w ramach tego rozwiązania. Planuje m.in. udostępnianie klientom informacji o pobranych opłatach, lokalizacji i statusie płatności zagranicznej bezpośrednio w systemach bankowości elektronicznej, a także wdrożenie funkcjonalności wstrzymania realizacji płatności zagranicznej.

Wśród innowacyjnych rozwiązań dla klientów korporacyjnych w skali całego rynku bankowego wyróżnia się funkcjonalność Banki Zewnętrzne, dostępna w bankowości internetowej dla firm iBiznes24. Usługa ta umożliwia centralne zarządzanie rachunkami, prowadzonymi w bankach zewnętrznych, raportowanie o ich stanie oraz inicjowanie z tych rachunków płatności krajowych i międzynarodowych.

Kierunek na przyszłość

Rozwój technologii internetowych i mobilnych pozwolił na uwolnienie ogromnego potencjału związanego z obsługą wirtualnych transakcji zawieranych pomiędzy użytkownikami indywidualnymi oraz w modelu B2B. Santander Bank Polska chce być liderem tych rozwiązań zarówno w odniesieniu do klientów detalicznych, jak i firmowych i zamierza konsekwentnie umacniać swoją pozycję „banku płatności”. Wiele nowych projektów jest już w finalnej fazie realizacji i niedługo zadebiutuje na rynku. Inne są „in statu nascendi”. Kolejne ewentualne możliwości nowych form płatności są analizowane, także we współpracy z Grupą Santander.

Ogromny potencjał

W 2016 r. płatności wygenerowały 34 proc. ogólnych przychodów banków na świecie. Pięć lat wcześniej odsetek ten wynosił 27 proc.. Z raportu „Global Payments 2017” wynika, że do roku 2020 wartość globalnego sektora płatności sięgnie 2 trylionów USD. Skutki dynamicznego rozwoju innowacyjnych form płacenia widać również w naszej codziennej rzeczywistości. Według danych raportu Izby Gospodarki Elektronicznej prawie 1/4 Polaków nie nosi już nawet gotówki w portfelu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Banki / Santander Bank Polska – innowacyjne płatności