Senior płaci i wymaga

Przedsiębiorcy muszą się napracować, żeby trafić w gusta starszych osób. To wymagający klienci.

Zgodnie z danymi Komisji Europejskiej do 2060 r. liczba seniorów w całej Europie wzrośnie niemal dwukrotnie — z 87 mln do 153 mln. Dodatkowo największy, trzykrotny przyrost spodziewany jest w grupie 80+. Warto, żeby przedsiębiorcy zastanowili się, jak dotrzeć do starszych osób, skoro te będą stanowić tak liczną grupę konsumentów. — Współczesny senior jest coraz bardziej aktywny, odważny i świadomy swoich praw.

Korzysta z internetu, podróżuje, uczestniczy w życiu kulturalnym i — co najważniejsze — rozwija nowe pasje, zainteresowania, uczy się. Taki emeryt staje się konsumentem, który kupuje, by poprawić jakość swojego życia, a nie „przeżyć do pierwszego” — tłumaczy Robert Majkowski, prezes Funduszu Hipotecznego DOM, który od 9 lat oferuje rentę dożywotnią. Zwraca uwagę, że najlepszym argumentem przekonującym do zakupu danego sprzętu lub usługi dla starszych osób jest atrakcyjna oferta oraz promocje. Aby przyciągnąć ich uwagę, sklepy internetowe powinny zadbać m.in. o specjalne czcionki i szatę graficzną.Natomiast przedsiębiorcy z branży turystycznej muszą pamiętać, że osoby powyżej 60. roku życia częściej decydują się na wakacje poza sezonem turystycznym.

— Najważniejszym aspektem udanej współpracy z seniorami jest wysoka jakość obsługi, czytelna i jasna komunikacja oraz czas. Emeryci lubią porównywać oferty i zadawać pytania. Są grupą społeczną, która znacznie dłużej podejmuje decyzje niż osoby z innych grup wiekowych. Jeśli już zdobędziemy ich zaufanie, staną się lojalnym klientem, a jeśli je stracimy, nigdy do nas nie wrócą — podkreśla Robert Majkowski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Senior płaci i wymaga