Sfinks nadal pod kreską

KZ
opublikowano: 01-09-2010, 09:40

Przychody operatora sieci restauracji za  pierwsze półrocze 2010 roku wyniosły 75,3 mln zł wobec 90,7 mln zł rok wcześniej.  Strata netto wyniosła 17 mln zł. To o 5 mln zł mniej, niż przed rokiem.

- Zgodnie z założeniami skupiamy się w tym roku na zapewnieniu rentowności działania naszych restauracji oraz przygotowaniu spółki do rozwoju od 2011 roku. Z sukcesem zakończyliśmy wprowadzanie nowych umów franczyzowych, co pozwoliło na uporządkowanie zasad współpracy z naszymi restauratorami i będzie procentować w kolejnych latach. Ambitnym celem, jaki postawiliśmy sobie na ten rok, jest odbudowanie potencjału sieci sprzed okresu ogłoszenia upadłości, wskutek której Sfinks utracił kilkanaście kluczowych lokalizacji. Tylko w tym roku otworzyliśmy już 4 restauracje i rozpoczęliśmy inwestycje w kolejnych 5. W porównywanym okresie w ubiegłym roku w Grupie funkcjonowało o 19 restauracji więcej, dlatego nasza sprzedaż jest wciąż jeszcze niższa niż rok wcześniej. Konsekwentnie realizujemy jednak naszą strategię rozwoju, w ramach której już w tym roku otwarte zostaną pierwsze punkty typu express. Ponadto, we wszystkich restauracjach Sphinx i WOOK pojawi się możliwość zamówienia posiłków na wynos, a do wybranych wprowadzone będą usługi dowozu dań do klienta. Z nowych kanałów dystrybucji korzystają już klienci niektórych naszych restauracji i, zgodnie z oczekiwaniami, usługi te generują dodatkową sprzedaż w tych lokalizacjach – komentuje Mariola Krawiec-Rzeszotek, prezes zarządu Sfinks Polska.


 - Na wyniki pierwszego kwartału miały duży wpływ niesprzyjające czynniki zewnętrzne, które znacząco obniżyły poziom konsumpcji w branży. Przeciągająca się sroga zima, żałoba narodowa i powodzie sprawiły, że systematyczny wzrost sprzedaży obserwujemy dopiero od czerwca. Pozytywny wpływ na wyniki ma też wprowadzone w czerwcu nowe menu, które jest bardzo dobrze oceniane przez klientów oraz promocje sprzedaży, jakie systematycznie oferujemy. Potwierdza to, że realizowane przez nas zmiany idą w dobrym kierunku.  W najbliższych tygodniach rozpoczniemy aktywną rekrutację kandydatów na franczyzobiorców zarówno do naszych pełnowymiarowych restauracji, jak i do nowo uruchamianego konceptu w segmencie fast casual dining, który od razu po prezentacji strategii wzbudził duże zainteresowanie na rynku. W ten sposób chcemy stopniowo ograniczać liczbę restauracji bezpośrednio prowadzonych przez spółkę, by skupić się na wprowadzaniu nowych konceptów i zarządzaniu systemami franczyzowymi w gastronomii – dodaje Mariola Krawiec-Rzeszotek.

Sfinks Polska zarządza obecnie 110 restauracjami, w tym siecią 95 restauracji Sphinx (segment casual dining) zlokalizowanych w całej Polsce i za granicą, 9 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 6 restauracjami WOOK (segment casual dining). Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią co do wielkości pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KZ

Polecane