Sfinks Polska chce mieć 200 restauracji do końca 2020 r.

ISBNews
opublikowano: 18-02-2016, 18:47

Sfinks Polska otworzy w tym roku w sumie 16 restauracji, a do końca 2020 roku planuje stworzyć sieć liczącą około 200 lokali, poinformował prezes Sfinks Polska Sylwester Cacek.

"W tym roku otworzyliśmy już dwie restauracje Sphinx i planujemy kolejne: 12 pod marką Sphinx i 2 Chłopskie Jadło. Dodatkowo stawiamy na rozwój franczyzy, którą oferujemy od 2013 roku. Na chwilę obecną działa 12 franczyzowych Sphinksów i z całą pewnością dołączą kolejne. Rok 2020 zamierzamy zamknąć liczbą około 200 lokali, w tym będzie około 180 restauracji Sphinx, nie licząc franczyzowych, które zostaną otwarte w najbliższych czterech latach. Prowadzimy intensywne rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami, ale w okresie długoterminowym trudno jest nam robić jakiekolwiek założenia odnośnie ilości nowych lokali działających na zasadzie franczyzy. Oczywiście chcielibyśmy, aby było ich jak najwięcej" - powiedział Cacek w rozmowie z ISBnews/ISBhandel.

W 2015 roku Sfinks Polska powiększyła się o 15 lokali, w tym o 14 restauracji Sphinx i jedną Chłopskie Jadło. Na koniec grudnia posiadała 102 restauracje Sphinx, 10 Chłopskie Jadło i 5 WOOK.

"Staramy się pozyskiwać lokale w galeriach handlowych - w miejscowościach powyżej 100 tys. mieszkańców, jak do tej pory, ale w planach mamy również ekspansję w tych poniżej zakładanej liczby. Zależy nam, aby lokale miały niezależne wejścia oraz ogródki. W tym roku otworzymy nowe lokale m.in. w Warszawie, Poznaniu, Olsztynie, Łodzi, Katowicach i we Wrocławiu" - powiedział wiceprezes zarządu Sfinks Polska Jacek Kuś, podczas spotkania z dziennikarzami.

Sieć stawia także na miejscowości turystyczne, w ubiegłym roku otworzyła lokale w Jastarni i Malborku.

"Myślimy również o akwizycjach i ekspansji zagranicznej. Ale w tym wypadku pośpiech nie jest wskazany. Jeżeli będziemy w pełni gotowi, rozpoczniemy rozwój sieci w innych krajach poprzez masterfranczyzę. Jesteśmy blisko tego momentu" - dodał Cacek na konferencji.

Prezes Sfinks Polska podkreślił także, że rozwój sieci ma się przekładać na systematyczny wzrost wyników finansowych.

"Patrząc na poziom przychodów, jaki osiągnęliśmy po 12 miesiącach 2015 roku, nie mamy obaw co do wywiązania się z prognoz. Niezależnie od niepewności związanej z planowanymi przez rząd zmianami, jaka panuje na rynku, chcemy zrealizować założenia strategii i osiągnąć w roku 2016 znacznie lepszy wynik niż w roku ubiegłym. Wszystko to pokazuje, że Sfinks zakończył z sukcesem okres restrukturyzacji, jest przewidywalnie rozwijającą się spółką, stojącą na zdrowych fundamentach, a wzrost skali działania będzie tylko umacniał naszą pozycję na rynku" - dodał Cacek.

Sfinks Polska zarządza 119 restauracjami na terenie Polski, w tym siecią 104 restauracji Sphinx (segment casual dining), 10 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 5 restauracjami WOOK (segment casual dining). Spółka jest notowana na GPW od 2006 r.

 

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBNews

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane