Sieci handlowe rozbiły reklamowy bank

PAP
opublikowano: 2019-01-30 06:09

Ograniczenia niedzielnej sprzedaży nasiliły ofensywę handlu, który w 2018 r. był zdecydowanym liderem promocji w mediach. Wydał na nią 6,3 mld zł, o 16 proc. więcej niż rok wcześniej - czytamy w środowej "Rzeczpospolitej".

Gazeta zaznacza, że to w dużej mierze zasługą walki promocyjnej największych sieci dyskontów i supermarketów był ubiegłoroczny 4,4 proc. wzrost wydatków reklamowych w prasie, radiu, telewizji, kinie i outdoorze, czyli w tradycyjnych mediach.

Licząc według stawek cennikowych netto, reklamodawcy zasilili je w minionym roku kwotą 34,2 mld zł, prawie o 1,5 mld zł większą niż rok wcześniej – wynika z przygotowanych dla "Rzeczpospolitej" wyliczeń firmy badawczej Kantar Media.