Silna marka i silna motywacja — to recepta na globalny sukces

opublikowano: 25-10-2017, 22:00

Obecność w 80 krajach na świecie to najlepszy dowód skuteczności eksportowej Toruńskich Zakładów Materiałów Opatrunkowych.

W dzisiejszych warunkach żadna tylko lokalnie działająca firma w dłuższej perspektywie nie ma szans. Dlatego dążymy do tego, by działać w skali globalnej, i robimy to konsekwentnie... Te słowa Jarosław Józefowicz, prezes Toruńskich Zakładów Materiałów Opatrunkowych (TZMO), powiedział wiele lat temu. Do dziś są aktualne. Historia TZMO rozpoczęła się w 1951 r. Pierwszy eksport odbył się już w latach 60., jeszcze w przedsiębiorstwie państwowym. Ekspansja zagraniczna zaczęła się w 1996 r. — powołano pierwszą spółkę handlową — na Węgrzech.

— Zaczynaliśmy od rynku europejskiego. Silna pozycja i wysokie wolumeny sprzedaży na rynku wschodnim zdecydowały o podjęciu decyzji o wybudowaniu pierwszych w historii TZMO SA fabryk poza Polską. W 2003 r., równolegle do rozwijającej się dynamicznie produkcji w Polsce, ruszyły zakłady w Rosji i na Ukrainie. Do dziś sukcesywnie je rozbudowujemy — opowiada prezes Józefowicz.

Od wielu lat firma inwestuje w Indiach. W marcu 2004 r. została uruchomiona indyjska fabryka firmy BellaPremier Happy Hygiene Care, a obecnie działa tam centrum logistyczne, obsługujące południową część Indii. To dla TZMO jeden z najbardziej strategicznych rynków, zarówno z powodów demograficznych, jak i ze względu na przyrost sprzedaży.

— W tym kraju mieszka ponad miliard trzysta milionów ludzi. Trzeba być w takich miejscach — podkreśla prezes Józefowicz. Obecnie w Indiach Grupa TZMO posiada swoje spółki w stanach Tamilnadu, Karnataka i Maharasthra.

TZMO jako pierwsza firma wprowadziła do produktów inkontynentnych marki Seni laminaty oddychające.

— Innowacja ta pozwoliła na zdobycie znaczącego udziału w rynku niemieckim. Rosnąca sprzedaż w Niemczech ośmieliła nas do powołania naszych firm w 18 państwach, są to: Niemcy, Rumunia, Węgry, Czechy, Słowacja, Holandia, Francja, Austria, Szwajcaria, USA, Rosja, Ukraina, Białoruś, Litwa, Łotwa, Dania, Indie — wylicza Jarosław Józefowicz. Od 2012 r. TZMO jest aktywne biznesowo na rynku amerykańskim.Produkty marki Seni sprzedaje do domów opieki, aptek i sieci handlowych.

— Ten najbardziej konkurencyjny rynek na świecie to dla TZMO duże, ale też ciekawe wyzwanie — dodaje prezes. W ubiegłym roku produkty TZMO pojawiły się w Chinach, Japonii i Korei Południowej. Są obecne również w Kenii i Australii. W ramach akcji humanitarnej znalazły się w Syrii.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Ze swoją marką

Pierwszym znakiem TZMO była Bella — marka wyrobów higienicznych dla kobiet. Obecnie w portfolio marek Grupy TZMO, oprócz marki Bella, znajdują się Happy, Matopat, Seni, Seni Care, Eva, Dr Max CitoNet, Tricomed, No 1, Bella Cotton. Z marką związana jest także główna zasada wchodzenia na rynki zagraniczne: pod własną marką i tylko tam, gdzie markę będzie można budować.

— Dlatego w Niemczech weszliśmy najpierw z produktami Seni, a dopiero później wprowadzaliśmy do sieci handlowych markę Bella. W ten sposób jedna nasza marka otworzyła drzwi drugiej — wyjaśnia Jarosław Józefowicz.

Podobną taktykę firma przyjęła, wchodząc na rynek amerykański. — Ta metoda ma sens na dojrzałych rynkach, gdzie działa silna konkurencja. Inaczej to wygląda na rynkach wschodzących, które sami w dużym stopniu budujemy, jak Indie. Tam też naszym inwestycjom i sprzedaży towarzyszy działalność edukacyjna — tłumaczy prezes.

Edukacja i świadomość

Grupa TZMO prowadzi rozbudowaną działalność społeczno-edukacyjną, wspiera wydarzenia sportowe i kulturalne w Polsce i na rynkach, na których jest obecna. Przykładem może być Międzynarodowa Liga Piłki Nożnej Osób Niepełnosprawnych SENI Cup dla podopiecznych domów opieki. Ponadto marka Bella kojarzy się z turniejem tenisowym dla kobiet Bella Cup. To turniej z najdłuższą tradycją w Polsce. W Indiach, w Maduraju organizowane są Bella Badminton CUP.

Aktywność TZMO w Indiach to nie tylko sprzedaż, to również dzielenie się wiedzą z zakresu higieny poprzez szkolenia organizowane w placówkach edukacyjnych w ramach autorskiego programu Bella Training Programme. Konsekwentnie od 1997 r., a więc od 20 lat, TZMO SA wraz z fundacją „Razem zmieniamy świat” organizują w Toruniu Międzynarodową Konferencję Opieki Długoterminowej. Jest to coroczne spotkanie profesjonalistów działających na rzecz osób przewlekle chorych, niepełnosprawnych i starszych. — W tym czasie Toruń staje się europejską stolicą opieki długoterminowej — podkreśla Józefowicz.

TZMO w liczbach

Grupa TZMO to 55 spółek zlokalizowanych w Polsce i za granicą, produkty firmy sprzedawane są w 80 krajach na świecie. Obecnie TZMO SA zatrudnia ponad 7600 pracowników. Produkty TZMO SA są dostępne w Europie, w Afryce, Ameryce Północnej i Południowej oraz na Dalekim Wschodzie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Danuta Hernik

Polecane