Silna marka i silna motywacja — to recepta na globalny sukces

opublikowano: 25-10-2017, 22:00

Obecność w 80 krajach na świecie to najlepszy dowód skuteczności eksportowej Toruńskich Zakładów Materiałów Opatrunkowych.

W dzisiejszych warunkach żadna tylko lokalnie działająca firma w dłuższej perspektywie nie ma szans. Dlatego dążymy do tego, by działać w skali globalnej, i robimy to konsekwentnie... Te słowa Jarosław Józefowicz, prezes Toruńskich Zakładów Materiałów Opatrunkowych (TZMO), powiedział wiele lat temu. Do dziś są aktualne. Historia TZMO rozpoczęła się w 1951 r. Pierwszy eksport odbył się już w latach 60., jeszcze w przedsiębiorstwie państwowym. Ekspansja zagraniczna zaczęła się w 1996 r. — powołano pierwszą spółkę handlową — na Węgrzech.

Jarosław Józefowicz, prezes TZMO wskazuje, że sukces firmy zapracowały zmotywowana załoga, budowanie silnych marek i świadoma polityka cenowa.
Wyświetl galerię [1/2]

ŹRÓDŁA SUKCESU:

Jarosław Józefowicz, prezes TZMO wskazuje, że sukces firmy zapracowały zmotywowana załoga, budowanie silnych marek i świadoma polityka cenowa. [FOT. ARC]

— Zaczynaliśmy od rynku europejskiego. Silna pozycja i wysokie wolumeny sprzedaży na rynku wschodnim zdecydowały o podjęciu decyzji o wybudowaniu pierwszych w historii TZMO SA fabryk poza Polską. W 2003 r., równolegle do rozwijającej się dynamicznie produkcji w Polsce, ruszyły zakłady w Rosji i na Ukrainie. Do dziś sukcesywnie je rozbudowujemy — opowiada prezes Józefowicz.

Od wielu lat firma inwestuje w Indiach. W marcu 2004 r. została uruchomiona indyjska fabryka firmy BellaPremier Happy Hygiene Care, a obecnie działa tam centrum logistyczne, obsługujące południową część Indii. To dla TZMO jeden z najbardziej strategicznych rynków, zarówno z powodów demograficznych, jak i ze względu na przyrost sprzedaży.

— W tym kraju mieszka ponad miliard trzysta milionów ludzi. Trzeba być w takich miejscach — podkreśla prezes Józefowicz. Obecnie w Indiach Grupa TZMO posiada swoje spółki w stanach Tamilnadu, Karnataka i Maharasthra.

TZMO jako pierwsza firma wprowadziła do produktów inkontynentnych marki Seni laminaty oddychające.

— Innowacja ta pozwoliła na zdobycie znaczącego udziału w rynku niemieckim. Rosnąca sprzedaż w Niemczech ośmieliła nas do powołania naszych firm w 18 państwach, są to: Niemcy, Rumunia, Węgry, Czechy, Słowacja, Holandia, Francja, Austria, Szwajcaria, USA, Rosja, Ukraina, Białoruś, Litwa, Łotwa, Dania, Indie — wylicza Jarosław Józefowicz. Od 2012 r. TZMO jest aktywne biznesowo na rynku amerykańskim.Produkty marki Seni sprzedaje do domów opieki, aptek i sieci handlowych.

— Ten najbardziej konkurencyjny rynek na świecie to dla TZMO duże, ale też ciekawe wyzwanie — dodaje prezes. W ubiegłym roku produkty TZMO pojawiły się w Chinach, Japonii i Korei Południowej. Są obecne również w Kenii i Australii. W ramach akcji humanitarnej znalazły się w Syrii.

Ze swoją marką

Pierwszym znakiem TZMO była Bella — marka wyrobów higienicznych dla kobiet. Obecnie w portfolio marek Grupy TZMO, oprócz marki Bella, znajdują się Happy, Matopat, Seni, Seni Care, Eva, Dr Max CitoNet, Tricomed, No 1, Bella Cotton. Z marką związana jest także główna zasada wchodzenia na rynki zagraniczne: pod własną marką i tylko tam, gdzie markę będzie można budować.

— Dlatego w Niemczech weszliśmy najpierw z produktami Seni, a dopiero później wprowadzaliśmy do sieci handlowych markę Bella. W ten sposób jedna nasza marka otworzyła drzwi drugiej — wyjaśnia Jarosław Józefowicz.

Podobną taktykę firma przyjęła, wchodząc na rynek amerykański. — Ta metoda ma sens na dojrzałych rynkach, gdzie działa silna konkurencja. Inaczej to wygląda na rynkach wschodzących, które sami w dużym stopniu budujemy, jak Indie. Tam też naszym inwestycjom i sprzedaży towarzyszy działalność edukacyjna — tłumaczy prezes.

Edukacja i świadomość

Grupa TZMO prowadzi rozbudowaną działalność społeczno-edukacyjną, wspiera wydarzenia sportowe i kulturalne w Polsce i na rynkach, na których jest obecna. Przykładem może być Międzynarodowa Liga Piłki Nożnej Osób Niepełnosprawnych SENI Cup dla podopiecznych domów opieki. Ponadto marka Bella kojarzy się z turniejem tenisowym dla kobiet Bella Cup. To turniej z najdłuższą tradycją w Polsce. W Indiach, w Maduraju organizowane są Bella Badminton CUP.

Aktywność TZMO w Indiach to nie tylko sprzedaż, to również dzielenie się wiedzą z zakresu higieny poprzez szkolenia organizowane w placówkach edukacyjnych w ramach autorskiego programu Bella Training Programme. Konsekwentnie od 1997 r., a więc od 20 lat, TZMO SA wraz z fundacją „Razem zmieniamy świat” organizują w Toruniu Międzynarodową Konferencję Opieki Długoterminowej. Jest to coroczne spotkanie profesjonalistów działających na rzecz osób przewlekle chorych, niepełnosprawnych i starszych. — W tym czasie Toruń staje się europejską stolicą opieki długoterminowej — podkreśla Józefowicz.

TZMO w liczbach

Grupa TZMO to 55 spółek zlokalizowanych w Polsce i za granicą, produkty firmy sprzedawane są w 80 krajach na świecie. Obecnie TZMO SA zatrudnia ponad 7600 pracowników. Produkty TZMO SA są dostępne w Europie, w Afryce, Ameryce Północnej i Południowej oraz na Dalekim Wschodzie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Danuta Hernik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Silna marka i silna motywacja — to recepta na globalny sukces