Simple wychodzi za granicę

Magdalena Laskowska
opublikowano: 16-01-2007, 00:00

Gino Rossi chce dzięki nowej marce i kolejnym sklepom zwiększyć przychody o 40, a zysk netto — o 80 proc.

Gino Rossi chce dzięki nowej marce i kolejnym sklepom zwiększyć przychody o 40, a zysk netto — o 80 proc.

Giełdowa spółka Gino Rossi, znana przede wszystkim z produkcji obuwia i jego dystrybucji, zapowiada silny rozwój sieci sklepów, nie tylko w Polsce. Rozważa też kolejne przejęcia. W listopadzie kupiła 100 proc. Simple Creative Products, dystrybutora odzieży damskiej, za 32 mln zł. Akwizycja była początkiem budowy grupy. Obecnie zarządza ona portfelem marek, które obejmą obuwie: Gino Rossi, Vanita i Geox, torebki i produkty skórzane Gino Rossi i Simple, odzież damską Simple.

— Nie wykluczamy akwizycji w branży kosmetycznej czy jubilerskiej — mówi Maciej Fedorowicz, prezes Gino Rossi.

Spółka ma dwa pomysły na akwizycje: przejmowanie marek oraz kupowanie całych sieci sklepów, również poza granicami Polski.

— Prowadzimy rozmowy z dwoma podmiotami, w tym jeden jest spoza Polski. Najbardziej obiecujący jest rynek niemiecki. Mamy tam pięć sklepów i stałych klientów —twierdzi Maciej Fedorowicz.

Kiedy 15 lat temu zakładał obuwniczą firmę, nie przypuszczał, że tak się rozrośnie. Chciał tylko produkować męskie buty i sprzedawać je do hurtowni.

Obecnie spółka ma 84 sklepy Gino Rossi w Polsce i 20 za granicą. W krajowej sieci obuwniczej jest również pięć sklepów marki Vanita oraz cztery Geox. Odzieżowa sieć Simple liczy 28 salonów firmowych oraz sześć stoisk w salonach Royal Collection. W tym roku pojawi się po dziesięć sklepów Gino Rossi w kraju i za granicą. W Polsce przybędzie około ośmiu punktów Vanity oraz sześć sklepów Simple.

— W tym roku Simple zadebiutuje, i to podwójnie, w zachodniej Europie — zapewnia Maciej Fedorowicz.

Można się domyślać, że chodzi o Niemcy.

W 2006 r. obroty grupy sięgnęły 112,3 mln zł, zysk netto 6,5 mln zł (bez Simple). W tym roku spółka spodziewa się ponad 40-procentowego wzrostu obrotów i 80-procentowego zysku netto.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Laskowska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu