Skalski się rozkręca

ANP
opublikowano: 06-09-2010, 00:00

Budowlana spółka ma apetyt na zlecenia drogowe i startuje z deweloperką.

Budowlana spółka ma apetyt na zlecenia drogowe i startuje z deweloperką.

Specjalizujący się w budownictwie przemysłowym i użyteczności publicznej Skalski Budownictwo, spółka matka grupy Skalski i nasza Gazela Biznesu 2006 r., ma ambitne plany.

— Kilka lat temu chciała nas przejąć firma z USA, ale nie chciałem sprzedawać firmy. Dziś sam nie wykluczam przejęć. Myślimy o rozszerzeniu działalności o spółkę drogową, bo w Polsce w najbliższych latach będą rozstrzygać się duże przetargi infrastrukturalne. Akwizycje to jednak kwestia przyszłego roku — mówi Piotr Skalski, prezes i jedyny właściciel Skalski Budownictwo, spółki istniejącej od blisko 30 lat.

Liczy, że w przyszłości sięgnie po zlecenia drogowe.

— Przejęcie mogłoby zostać sfinansowane z pieniędzy od inwestorów giełdowych — dodaje Piotr Skalski.

Na giełdę mogłaby wejść jedna ze spółek z grupy, na którą składają się cztery kluczowe podmioty. To m.in. firma Skalski — Logistic Park, która dysponuje 50 ha gruntu pod Wrocławiem, gdzie buduje hale magazynowo-fabryczne pod wynajem i sprzedaż. Obecnie zrealizowała 30 tys. mkw. powierzchni, z czego część wynajęła.

Do grupy należy również firma MS, która posiada magazyn w Tarnowie o powierzchni 50 tys. mkw. Ważną rolę w grupie ma zacząć odgrywać deweloperka, za którą odpowiada Skalski Export.

— W Krakowie mamy 2 ha ziemi z pozwoleniem na budowę. Możliwe, że przedsięwzięcie wystartuje w tym roku. Chcemy zbudować apartamentowce — ujawnia prezes.

Bank ziemi grupy to również 8 ha gruntu w centrum Krakowa, gdzie w przyszłości powstaną centra handlowe, i 3,5 ha w centrum Szczecina.

Najwięcej przychodów i zysków generuje spółka matka. Jej roczny zarobek wynosił zwykle około 20 mln zł przy 200 mln zł obrotu.

— W zeszłym roku odczuliśmy kryzys. Nie było zleceń i w efekcie przychody zmalały o 50 proc. Straty nie było. W tym roku wychodzimy na prostą. Spodziewamy się ponad 100 mln zł przychodów i rentowności na poziomie 4-6 proc. Zysk będzie — zapewnia Piotr Skalski.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ANP

Polecane